| کد خبر: 169268 |

◄ ایجاد عسلویه ریلی تا پنج سال آینده

مدیرکل راه‌آهن شرق از تشکیل عسلویه ریلی تا پنج سال آینده در مرز دوغارون خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن شرق از راه‌اندازی عسلویه ریلی تا پنج سال آینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در راس هیاتی از طرح توسعه ریلی منطقه معدنی سنگان و پایانه مرزی دوغارون در استان خراسان رضوی بازدید کرد.

 مهرداد تقی‌زاده  در بازدید از ایستگاه راه‌آهن سنگان گفت: پتانسیل خوبی در منطقه خواف و سنگان وجود دارد.

او در ادامه گفت: بهره‌برداری فعال‌تر منجر به تقویت حمل بار از طریق ریل، بین ایران و افغانستان خواهد شد.

این بازدید حول محور بررسی طرح توسعه راه‌آهن، ایستگاه بارگیری سنگ معدن سنگان انجام شد و برنامه‌های آتی و اطلاعات مربوط به آن در جلسه‌ای با حضور مدیرکل راه‌آهن ناحیه شرق کشور، ارائه شد.

مدیرکل راه‌آهن شرق نیز این بازدید گفت: در حال حاضر معدن سنگان ۱۰ میلیون تن محصول با سنگ دانه‌ها تولید می‌کند و انتقال آن فقط با دو خطه شدن امکان پذیر است.

حسن ماسوری در ادامه گفت:طی دو ماه اخیر روزانه ۲۰۰ واگن از ایستگاه مجتمع معدن سنگان سیر داشته‌اند و به طور قطع تا پنج سال آینده این منطقه به عسلویه ریلی تبدیل خواهد شد.

ماسوری با اشاره ایستگاه‌های هم‌جوار مرز افغانستان نیز یادآور شد: این ایستگاه‌ها هم اکنون در حال ساخت هستند و مسیر توسعه‌ی خطوط به سمت هرات است.

مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: طرح توسعه خطوط ریلی اختصاصی چهار چشمه‌ بار به نام‌های سایت ریلی معادن توسعه ملی، سایت ریلی فولاد مبارکه، سایت ریلی احیا سپاهان، سایت ریلی مجتمع معدن سنگان در حال رسیدگی است.

مرز فعال دوغارون

کریم نوایی نظامی مدیر پایانه مرزی دوغارون نیزگفت:  این مرز در سال ۹۶ بیش از ۹۵۰ هزار تن خروجی ترانزیت و ۸۴۰ هزار تن صادرات کالا داشته و میزان تردد از این پایانه‌ی مرزی روزانه به حدود ۳۵۰۰ نفر رسیده است.

مهرداد تقی‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی همچنین در جریان بازدید از پایانه مرزی دوغارون گفت: این پایانه مرزی در قسمت بار و مسافر با مشکلاتی مواجه هست که این مشکلات باید در شوراهای عالی مرتبط مطرح و برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی صحیح انجام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.