| کد خبر: 169261 |

◄ شناسایی 80 نقطه حادثه‌خیز در سیستان و بلوچستان

80 نقطه حادثه‌خیز در استان سیستان و بلوچستان شناسایی شد. مسعود مالکی، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: برای رفع و ساماندهی این 373میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.

تین نیوز

80 نقطه حادثه‌خیز در استان سیستان و بلوچستان شناسایی شد.

مسعود مالکی، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: برای رفع و ساماندهی این 373میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.

‌به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، ‌ملکی در کمیسیون اجرایی ایمنی و حمل‌ونقل سیستان و بلوچستان افزود: شاخص بزرگراهی کشور احداث 22 کیلومتر بزرگراه برای هر 100 کیلومتر راه شهری است که این شاخص در استان پایین‌تر از کشوری است و برای هر 100 کیلومتر راه شهری در استان فقط 4 کیلومتر بزرگراه وجود دارد درحالی‌که حداقل سیستان و بلوچستان به هزار و 500 کیلومتر بزرگراه نیازمند است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک 264 کیلومتر بزرگراه در این استان داریم که در مقایسه با آمار کشوری بسیار کم است.

مالکی افزود: در سیستان و بلوچستان هزار و 931 کیلومتر راه اصلی و 4 هزار و 119 کیلومتر راه فرعی وجود دارد.

او اظهارکرد: با توجه به شرایط خاص استان و افزایش ترانزیت کالا از مبادی مرزی و بنادر نیاز است، میزان جاده‌های ترانزیتی سیستان و بلوچستان افزایش پیدا کند.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: میزان تناژ بار در بنادر استان به بیش از 8.5 تن رسیده است و این موضوع افزایش ترانزیت و تردد خودروهای ترانزیتی را به همراه دارد، هرچند با راه‌اندازی خط ریلی چابهار حجم قابل‌توجهی از بار توسط ناوگان ریلی جابه‌جا می‌شود، اما میزان تردد خودروهای ترانزیتی در محورهای استان هم می‌تواند سبب افزایش حجم ترافیک شود.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: راه‌های این استان غیر استاندار هستند و عواملی مانند گستردگی و فاصله دور شهرهای سیستان و بلوچستان از عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای در این استان است. البته ایمنی خودروها نقش بسزایی در کاهش تصادفات دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.