| کد خبر: 169208 |

◄ بازدید جمعی از مسئولین از پایانه‌های مرزی خوزستان

مشاور معاون اول رئیس‌جمهوری و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق به همراه هیاتی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط در امور تجاری با عراق از پایانه‌های مرزی شلمچه و چزابه در استان خوزستان بازدید کردند.

تین نیوز

مشاور معاون اول رئیس‌جمهوری و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق به همراه هیاتی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط در امور تجاری با عراق از پایانه‌های مرزی  شلمچه و چزابه در استان خوزستان بازدید کردند. 

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی، در جریان بازدید هیات اعزامی از پایانه‌های مرزی شلمچه و چزابه با ارائه توضیحاتی پیرامون اقدامات عمرانی و زیرساختی انجام‌شده در پایانه‌های مرزی مذکور  به سالن‌های مسافری و گیت‌های کنترل گذرنامه، روند ورود و خروج مسافرین ایرانی و خارجی و سایر خدمات ارائه‌شده در سالن به گردشگران عراقی و نیز سالن تجاری احداث‌شده برای انجام امور مربوط به تجار و بازرگانان در مرز چزابه به  تدابیر اتخاذشده برای توسعه مبادلات اقتصادی و تسهیل و تسریع در عبور و مرور از مرز ازجمله فراهم شدن مکان مناسب با سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی متناسب با موقعیت جغرافیایی منطقه، تجهیزات فناوری برای گذرنامه (رایانه، پاسپورت خوان و ...)، بستر فیبر نوری برای ارتباطات دستگاه‌ها و ... سرکشی کرد.

براساس این گزارش، اعضای هیات سپس با حضور در محدوده بارانداز صادراتی و مشاهده چگونگی عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای صادراتی از کامیون ایرانی به کامیون عراقی و بررسی روند امور مربوط به صادرات غیرنفتی و مسائل و مشکلات سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط برای ارائه خدمات مناسب به تجار و بازرگانان و نیز تاسیسات و مستحدثات ایجادشده برای افزایش صادرات و رونق مبادلات اقتصادی و زیرساخت‌های تامین شده از سوی بازرگانان و بخش خصوصی در منطقه آزاد اروندکنار، در جلسه صمیمانه در مرزهای شلمچه و چزابه با حضور روسای دستگاه‌های ذی‌ربط حاضر در مرز و  صادرکنندگان و تجار و مسئولین محلی و منطقه آزاد اروندکنار به گفتگو و بررسی امور و درخواست‌های مطرح‌شده از سوی تجار و فعالان اقتصادی برای تسهیل و تسریع و رفع موانع مربوط به تجارت و تعیین راهکارهای مناسب برای افزایش صادرات غیرنفتی صادراتی اقدام کردند.

این گزارش می‌افزاید دانایی‌فر مشاور معاون اول رئیس جمهوروریس هیات اعزامی، ضمن اشاره به قدمت طولانی مرز شلمچه و چزابه تلاش‌های انجام‌شده در طول سالیان اخیر برای توسعه مبادلات، خواستار  تلاش تمام دست‌اندرکاران در این امر شد.

همچنین سایر اعضای هیات در حوزه‌های کاری خود به بیان نقطه نظرات و راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکلات فراروی تجار و بازرگانان کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.