| کد خبر: 169187 |

ایجاد شعب قضایی میراث فرهنگی

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری معتقد است با کمی پخته‌تر کردن طرح ایجاد شعب قضایی میراث فرهنگی در دادگاه‌ها، می‌توان این طرح را با قوه قضائیه مطرح کرد.

تین نیوز

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری معتقد است با کمی پخته‌تر کردن طرح ایجاد شعب قضایی میراث فرهنگی در دادگاه‌ها، می‌توان این طرح را با قوه قضائیه مطرح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، علی‌اصغر مونسان، در مورد نتیجه‌ جلسه برگزار شده بین وی و محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضائیه توضیح داد: در آن جلسه بیشتر تلاش شد حمایت سخنگوی قوه قضائیه و این قوه را داشته باشیم تا همکاران و قضات توجه بیشتری در حوزه میراث فرهنگی داشته باشند.

معاون رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه خوشبختانه همیشه این قوه و احکام قضایی آن پشتوانه حفظ آثار تاریخی بوده‌اند، یادآور شد: در جلسه از وی خواهش کردم توجه بیشتری به این قضیه شود. خوشبختانه ابلاغیه‌ای نیز به همه دادگستری‌های کل کشور فرستاده و در آن تاکید شد که موضوعات میراث فرهنگی با دقت بیشتری بررسی شود.» وی با بیان اینکه ایجاد شعب قضایی میراث‌فرهنگی در دستگاه‌های قضایی نیز موضوع خوبی است که در بخشی دیگر از جلسه در مورد آن صحبت شد، ابراز امیدواری کرد که با کار روی این طرح و پخته‌تر کردن آن بتوان در نشست‌های بعدی این بحث را مطرح کرد. مونسان تاکید کرد: «فکر نمی‌کنم انجام این کار خیلی دور از انتظار باشد.

پیش از این بارها مسوولان مختلف میراث فرهنگی از ضرورت وجود دادگاه‌های میراث فرهنگی برای رسیدگی به پرونده‌های مربوطه گفته‌ و از تلاش برای ایجاد آن خبر داده‌اند. در همین راستا، پیش از این ابراهیم‌شقاقی، مدیر کل امور حقوقی و املاک سازمان میراث فرهنگی از ادامه‌ پیگیری‌ها برای ایجاد این شعب در دستگاه‌های قضایی خبر داده و تاکید کرده بود که تاکنون چندین بار جلساتی با مدیر کل دیوان عدالت اداری برگزار شده و صحبت‌هایی با قضات نیز در این زمینه صورت گرفته است.

با این وجود بر اساس قانون، دیوان عدالت اداری مکلف است دادخواست‌ها را بپذیرد و به آنها رسیدگی کند، اما در رسیدگی‌ها باید به حفاظت از آثار تاریخی توجه کند. در همین حال، دلاور بزرگ‌نیا مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران نیز اعلام کرده بود عزم سازمان میراث فرهنگی بر این است که در مراکز استان‌ها شعب تخصصی رسیدگی به جرایم فرهنگی و میراثی وجود داشته باشد و تهران نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.