| کد خبر: 169168 |

◄ نقش پررنگ سهام خودرویی‌ها در افت شاخص بورس

شاخص کل رشد دو هزار و ۴۰۹ واحدی را در معاملات امروز ثبت کرد و به رقم ۱۱۲ هزار و ۳۴۶ واحد رسید.

تین نیوز

شاخص کل بورس اوراق بهادار رشد دو هزار و ۴۰۹ واحدی را در معاملات امروز ثبت کرد و به رقم ۱۱۲ هزار و ۳۴۶ واحد رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سنا، صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به شرکت‌های گل‌گهر، پتروشیمی شیراز، کنترل خوردگی تکین کو، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، محورسازان ایران‌خودرو و پتروشیمی شازند بود.

در مقابل نمادهای شرکت کاشی الوند، گروه صنعتی سپاهان، پیاذر، به پرداخت ملت، سرمایه‌گذاری نیرو، ایران‌خودرو دیزل و حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه‌گذاران بورسی امروز برای خرید سهام فولاد کاوه جنوب کیش، چادرملو، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران صف کشیدند. واحدهای صندوق امین یکم و سهام محورسازان ایران‌خودرو نیز امروز سنگین‌ترین صف‌های خرید را تجربه کردند. حجم تقاضای خرید در این نمادها امروز به بیش از ۲۲ میلیون برگه رسید.

در مقابل نمادهای اوراق صکوک ، اوراق صکوک گل گهر و سهام صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با بیشترین عرضه‌ها و صف‌های فروش به کار خود پایان دادند.

این در حالی بود که عرضه‌های برتر بازار امروز به سه میلیون برگه نیز نرسید.

در پایان معاملات امروز سرمایه‌گذاران بیش از یک میلیارد و ۴۷۷ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی‌های مالی را دست‌به‌دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ‌بر ۳ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال بود و در ۸۵ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

توسعه معادن و فلزات با معامله بلوکی ۱۱۴ میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و فولاد مبارکه با معامله ۳۷۳ میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

به گزارش تین‌نیوز، قیمت سهام شرکت‌های مرتبط با صنعت حمل‌ونقل مانند سایپادیزل به 3.075 درصد افزایش به 838 ریال، تایدواتر خاورمیانه با 6.45 درصد افزایش به 3259 ریال، شرکت حمل‌ونقل توکا با 1.087 درصد افزایش به 1115ریال، ، شرکت مهندسی حمل‌ونقل پتروشیمی با  1.45 درصد افزایش به 2517 ریال و کویر تایر با 0.6 درصد افزایش به 31.92 ریال شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایرانی با  0.05 درصد کاهش به 3574 ریال، شرکت تولید محور خودرو با 1.77 درصد افزایش به 3097 ریال، ارزش سهام شرکت ایران تایر با 4.05 درصد افزایش به 2746ریال و شرکت صنعتی محور سازان ایران‌خودرو با 4.97 درصد افزایش به 3378 ریال  رسید که باعث افزایش ارزش شاخص کل بورس شدند.

همچنین سهام شرکت‌های مرتبط با صنعت حمل‌ونقل از قبیل ایران‌خودرو دیزل با  4.09 درصد کاهش به 562 ریال،  ارزش هر سهم گروه مپنا با 2.1 درصد کاهش به 3248 ریال، ، لیزینگ خودرو غدیر با 0.08 درصد کاهش به1219   ریال ، زامیاد با 1.67 درصد کاهش به 694 ریال، شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس  با 3.878 درصد کاهش به 4709 ریال ، سایپا با 1.64 درصد کاهش به 679 ریال و ایران‌خودرو با 1.65 درصد کاهش به 2313 ریال رسید که عاملی بازدارنده برای بالا رفتن شاخص کل بورس شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.