| کد خبر: 169141 |

◄ سالروز جنایت 12 تیر؛ پروازی به مقصد آسمان

دوازدهم تیرماه سال 67 سالروز فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری ایران و درعین‌حال یکی از آشکارترین موارد نقض حقوق بشر از سوی دولت آمریکا است.

تین نیوز

دوازدهم تیرماه سال 67 سالروز فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری ایران و درعین‌حال یکی از آشکارترین موارد نقض حقوق بشر از سوی دولت آمریکا است.

هواپیمای مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از  تهران به مقصد  دوبی  در تاریخ دوزادهم تیر ۱۳۶۷ پس از توقف بین‌راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک موشک فینیکس حرارتی از ناو یو‌اس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات‌متحده آمریکا در ارتفاع ۱۲هزار پایی برفراز فارس سرنگون شد.

30 سال پیش در چنین روزی یک فروند هواپیمای مسافربری حامل 298 مسافر و خدمه پرواز که 66 کودک زیر 13 سال و 53 زن مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی قرار گرفت اما پس از گذشت چند سال از آن فاجعه مقام‌های آمریکایی  مدال شجاعت بر گردن ناخدای این ناو انداختند.

بلافاصله پس‌ازاین واقعه، مقامات آمریکایی اعلام کردند که یک فروند هواپیمای آف 14 جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده‌اند. پس از روشن شدن نوع هواپیما، آمریکا ادعا کرد که در این مورد مرتکب اشتباه شده‌اند، اما شواهد بعدی این نظر آنان را مردود جلوه داد. 

کاپیتان محسن رضایان، خلبان باسابقه پرواز ۶۵۵ هواپیمای ایرباس 300A  بود که بیش از  هفت هزار ساعت پرواز را در کارنامه خود داشت. 

شبکه خبری صنعت حمل‌ونقل «تین‌نیوز»، سالروز فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، را تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان علو درجات و رحمت‌الهی مسالت دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.