| کد خبر: 169079 |

◄ گرمسار- اینچه‌برون مسیر ترانزیتی شمال کشور را تقویت می‌کند

خط ریلی گرمسار- اینچه‌برون اهمیت زیادی دارد و از این طریق شرق و غرب خزر به شهرهای بزرگ ایران و همچنین کشورهای اطراف خزر دسترسی پیداخواهیم کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در مراسم آغاز عملیات اجرای برقی‌سازی خط راه‌آهن گرمسار-اینچه‌برون عنوان کرد با انجام پروژه گرمسار-اینچه‌برون ارتباط تجاری با کشورهای آسیای میانه ترکمنستان قراقستان افزایش می‌یابد که امیدواریم کشور روسیه این پروژه را با سرعت و کیفیت مناسب همانطور که تا به‌حال دیده‌ایم انجام دهند.

به گزارش تین‌نیوز، سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به مزایایی این قرارداد گفت: خط ریلی گرمسار- اینچه‌برون اهمیت زیادی دارد  و از این طریق شرق و غرب خزر به شهرهای بزرگ ایران و همچنین کشورهای اطراف خزر دسترسی پیداخواهیم کرد. در شرق خزر با افزایش مسیر تا اینچه برون، بندرامیرآباد و انزلی به شبکه ریلی وصل خواهند شد که این مسیر می تواند در تقویت ارتباط بین روسیه و جنوب کشور و حمل بارهای ترانزیتی منطقه موثر باشد.

محمدزاده  اضافه کرد: در سال‌های اخیر  همزمان با تحولات اقتصادی حمل ونقل ریلی نیز متحول شده است. با این حال رشد و بالندگی در حمل و نقل ریلی در گرو توسعه زیرساخت‌ها و تقویت ارتباطات با کشورهای آسیای میانه و جنوب ایران است.

وی افزود: در سال‌های اخیر، بدون احتساب فاینانس‌ها به‌طور متوسط سالانه یک میلیارد دلار صرف توسعه ریلی کشور شده  و توسعه شبکه ریلی نیز  منجربه صرفه جویی در مصرف سوخت شده است.

محمدزاده اعلام کرد: پیش بینی شده که در سال۱۴۰۴ ایران شش‌هزار کیلومتر راه‌آهن برقی داشته باشد. شروع این ماجرا با برقی‌سازی تهران مشهد و تهران - اینچه برون صورت گرفته است. دوخطه کردن خط آهن بافق -سرخس و اتصال سرخس به بندرعباس نیز در دست اجراست، تا از این طریق ظرفیت حمل بار در خطوط ریلی افزایش یابد.

لازم به ذکر است که بین ایران و روسیه مجموعه ای از همکاریها در حال انجام است که در جهت توسعه حمل ونقل هردو کشور خواهد بود. طبق برنامه ششم توسعه ما در پایان این برنامه باید به توسعه ۳۰درصدی در زمینه حمل بار برسیم که ان شالله به هدفمان خواهیم رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.