| کد خبر: 169040 |

◄ وزیر صنعت حتماً شوخی کرده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس صحبت‌های دیروز وزیر صنعت را در خصوص قیمت واقعی پراید مزاح برشمرد و قیمت کنونی این خودرو را واقعی خواند.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس صحبت‌های وزیر صنعت را در خصوص قیمت واقعی پراید مزاح برشمرد و قیمت کنونی این خودرو را واقعی خواند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، رامین نور‌قلی‌پور گفت: با توجه به شرایطی که خودروی پراید دارد به‌هیچ‌عنوان شایسته قیمت اعلام‌شده از سوی وزیر صنعت نیست.

او تاکید کرد: قیمتی که در حال حاضر وجود دارد منطقی و در حد کشش اقشار متوسط و زیر متوسط جامعه برای خریداری است.

نورقلی‌پور درباره اظهارنظر وزیر اقتصاد درباره قیمت پراید گفت: یکی از وظایف مسئولین این است که مسئولانه در ارتباط باقیمت محصولات، قیمت ارز و موارد مشابه صحبت کنند تا در بازار التهابی ایجاد نشود.

وی گفت: به دلیل اینکه صحبت‌های  وزیر صنعت را نشنیده‌ام نمی‌دانم وزیر چه میزان این موضوع را جدی اعلام کرده‌اند شاید مزاحی در کار بوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نتیجه افزایش قیمت پراید را از دست رفتن جامعه هدف برای این محصول برشمرد و گفت: نباید فراموش کنیم که صنعت خودروسازی کشور که عمده آن‌ها نیمه‌دولتی محسوب می‌شوند دارای نیروی مازاد کار هستند، قطعا مازاد نیروی کار هزینه اضافه‌ای را تحمیل صنایع می‌کند که نهایتا در قیمت تمام‌شده کالا و تولید تاثیر بسیار مستقیم دارد.

او با تاکید بر اینکه دستمزد کارکنان و کارگران این‌گونه نیست که بخواهد در حال حاضر یک‌شبه تاثیر بسیار فوق‌العاده‌ای ‌را داشته باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به صحبت‌های که با خودروسازان داشته‌ایم تغییرات قیمتی با درصدهای بسیار پایین با توجه نوسانات قیمت دلار و وضعیت طرف‌های خودروساز ما که مردد هستند در ارتباط با حضور در بازار ایران تفاوت بسیار جزئی می‌تواند قابل‌قبول باشد.

روز گذشته در شبکه‌هایی مجازی صحبت‌های محمد شریعتمداری مبنی بر اینکه قیمت واقعی پراید بالغ‌بر 60 میلیون تومان است بسیار داغ شده بود.

بدیهی است که این اعلام نظر از سوی شخصی که به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت مشغول فعالیت است التهابی را نه‌تنها در بازار خودرو بلکه در صنعت ایجاد خواهد کرد. وقتی ارزش بی‌کیفیت‌ترین و ارزان‌ترین خودرو ساخت داخل 60 میلیون تومان برآورد شود قیمت دیگر خودروهای داخلی چقدر برآورد خواهد شد؟  با طرح این مسئله و قیاس قیمت خودرو پراید با دیگر خودروها حتی نمی‌توان به خود جرات داد  و این سوال را درباره خودروهای وارداتی پرسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.