| کد خبر: 168987 |

◄ اخذ ۵۸ مصوبه گردشگری و احداث هتل در استان اصفهان

به عنوان اولین کلان‌شهر، سند پهنه‌بندی حریم شهر اصفهان در کشور به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید.

تین نیوز

 مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل گفت: درحال حاضر از ۱۰۷ شهر در سطح استان، طرح جامع ۱۹ شهر ابلاغ، ۱۵ شهر در مرحله بررسی و تصویب در مراجع ذیصلاح می‌باشد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، محمد بناییان در خصوص طرح‌های تفصیلی شهرها افزود: طرح تفصیلی ۳ شهر ابلاغ، ۲۳ شهر در مرحله بررسی و تصویب در مراجع ذیصلاح و ۱۴ شهر در مرحله برگزاری مناقصه جهت انتخاب مشاور تهیه‌کننده طرح‌های تفصیلی و انجام مراحل انعقاد قرارداد هستند.

بناییان گفت: ۵۸ مصوبه گردشگری و احداث هتل، ۳۵ مصوبه گردشگری داخل و خارج حریم، ۳۵ مصوبه مجتمع خدمات رفاهی و بیش از ۲۰۰ مورد تکمیل پرونده و حدود ۱۰۰ مورد مصوبه جهت احداث نیروگاه‌های خورشیدی اخذ شده است.

وی خاطرنشان ساخت: در این حوزه ۳۰ شهر استان در مرحله عقد تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری‌ها جهت مشارکت در فرآیند تهیه طرح‌های تفصیلی است و در این راستا تفاهم‌نامه کلان شهر اصفهان با مشارکت استانداری، شهرداری و شورای شهر منعقدشده است.

همچنین در بخش شهرسازی و معماری سند پهنه‌بندی حریم شهر اصفهان به عنوان اولین کلان‌شهر در کشور به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسیده و تمامی مراحل قانونی مصوبات استانی تا ابلاغ شورای عالی پروژه عظیم گل نرگس که در اختیار ارتش جمهوری اسلامی بوده طی شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.