| کد خبر: 168973 |

تنها سه روز پس از انتخاب صورت گرفت:

◄ استعفای چهار عضو هیئت‌مدیره کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالا

تنها چند روز پس از جایگزینی دو عضو علی‌البدل کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور و تغییر ترکیب اعضای هیئت مدیره با تعیین رئیس و نایب رئیس جدید کانون، با استعفای چهار عضو هیئت مدیره، این کانون از اکثریت خارج شد.

تین نیوز

تنها چند روز پس از جایگزینی دو عضو علی‌البدل کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور و تغییر ترکیب اعضای هیئت مدیره با تعیین رئیس و نایب رئیس جدید کانون، با استعفای چهار عضو هیئت‌مدیره، این کانون از اکثریت خارج شد.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس نامه‌ای که تصویر آن در فضای مجازی منتشر شد، هیئت‌مدیره این کانون روز گذشته (9 تیر) تشکیل جلسه داد و با توجه به ‌آن‌چه در این نامه «خواسته اکثریت انجمن‌های عضو و رانندگان سراسر کشور و به منظور حفظ اتحاد و انسجام و همدلی صنف رانندگان حمل کالای جاده‌ای کشور و جلوگیری از اختلافات و تقویت جایگاه کانون و انتخاب هیئت مدیره منسجم» ذکر شده است، چهار نفر از اعضای هیئت مدیره استعفا دادند. 

اعضای مستعفی هاشم مظاهری، علی اصغر میرزاده، همتعلی گنجی و مجید نصیرزاده هستند.

photo_2018-07-01_09-04-30

پس از این استعفا و ایجاد زمینه برای برگزاری مجمع فوق‌العاده و انتخاب هیئت مدیره جدید برای کانون، «سید دلاور موسوی» فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد داد قانون انتخابات تشکل‌ها را اصلاح و ساز و کاری تعبیه شود که انجمن‌های صوری از گردونه انتخابات حذف شوند.

به گفته وی اصلاح قانون انتخابات  تشکل‌ها همچنین می‌تواند منجر به ساز و کاری شود که تمام انجمن‌های کارگری اعم از عضو کانون و غیر عضو در انتخابات شرکت موثر داشته باشند.

او  در ادامه برگزاری انتخابات کانون در اسرع وقت و با نظارت کامل وزارت کار از طریق نرم‌افزارهای تحت وب و بررسی و اعلام صلاحیت کامل رانندگان قبل از انتخاب را پیشنهاد داد و گفت: پیشنهاد می‌شود نامزدهای انتخاباتی به‌طور عادلانه بر اساس جمعیت رانندگان هر شهر یا استان که بیش‌ترین سهم در حمل‌ونقل کشور را دارند در اولویت قرار گیرند و براساس تعداد رانندگان باری هر انجمن که کارت هوشمند فعال دارند ضریب وزنی در رای‌گیری کانون کارگری داده شود.

به گزارش تین‌نیوز، موسوی با ارایه این پیشنهاد که حتی الامکان افرادی که در گذشته عضو کانون بوده و پیشینه خوبی نقش خود را در رساندن صدای مردم به مسئولان، به خوبی ایفا نکرده‌اند اجازه نامزدی مجدد داده نشود، تاکید کرد:  فعالان کارگری و رانندگان حمل کالا بارها در گذشته اعلام کرده‌اند که عمده مشکلات به‌وجود آمده را از ضعف قانون و ضعف در اجرای قانون انتخابات تشکل‌ها می‌دانند و خواستار اصلاح شیوه رای‌گیری بوده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین 0 0

    چشم و امید همه رانندگان بعد از خدا به دلسوزانی همچون سید دلاور و جناب سمنانی و تیم علم و عمل است خدا کمکتون کنه و کانون باید جای چنین افرادی باشه