| کد خبر: 168952 |

◄ اعمال متفاوت قانون «تناژ» بارگیری کامیون‌ها در هر استان و منطقه

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا با انتقاد از نحوه اطلاع‌رسانی در مورد بخشنامه‌های مرتبط با این حوزه از جمله بخشنامه مربوط به تناژ بار، از اعمال قانون تناژ به صورت منطقه‌ای خبر داد.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا با انتقاد از نحوه اطلاع‌رسانی در مورد بخشنامه‌های مرتبط با این حوزه از جمله بخشنامه مربوط به تناژ بار، از اعمال قانون تناژ به صورت منطقه‌ای خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، علیرضا سمنانی در شبکه‌های اجتماعی، شفاف نبودن بخشنامه‌های مرتبط با این حوزه را یکی از مشکلات بیان کرد و خواستار شفاف‌سازی بخشنامه‌هایی شد که نیاز به تفسیر دارد.

وی یکی از این بخشنامه‌ها که از شفافیت لازم برخوردار نیست را مربوط به تناژ بار دانست و افزود: رانندگان در زمینه تناژ مجاز دچار سردرگمی شده‌ و هر روزه با مشکل بارگیری و تناژ و اعمال قانون و از همه بدتر نمره منفی درگیر هستند.

سمنانی اظهار کرد: در حال حاضر اعمال قانون تناژ، پلیس راه به پلیس راه و منطقه به منطقه متفاوت شده است.

وی افزود: همچنین قانون تناژ برای یک پایانه ارسال و برای پایانه دیگر ارسال نشده است و این قانون در هر نقطه‌ای از  کشور به صورت سلیقه‌ای اعمال می‌شود به‌طوری‌که رانندگان  هنوز به‌صورت شفاف و روشن نمی‌دانند حق‌شان کجاست و چقدر باید بارگیری کنند که این موضوع موجب بروز نابسامانی شده است.

سمنانی تاکید کرد: در حال حاضر رانندگان تاوان ناهماهنگی بین پلیس راه و سازمان را با جریمه، بارگیری کم و ضرر مالی ناشی از آن، اعمال قانون نمره منفی و ... پرداخت می‌کنند.

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا در ادامه مشکلاتی که رانندگان هنوز با آن مواجه هستند را برشمرد و عدم اجرای کامل افزایش 20 درصدی کرایه را از جمله آنها عنوان کرد و گفت: افزایش 20 درصدی کرایه هنوز کاملا اجرایی نشده و میزان افزایش بعضا کمتر از این رقم بوده و جالب‌تر این که شرکت‌های دولتی بزرگ یا معادن بزرگ هنوز آن را اجرایی نکرده‌اند.

سمنانی گفت: در مبحث سپهتن؛ سازمان و کارگروه اعلام کردند که نصب سپهتن فعلاً لغو شده و مورد برررسی مجدد قرار می‌گیرد اما چند روز پیش سردار حمیدی بر اجرای آن، تاکید کرد.

به گفته وی مشکل سوخت نیز هنوز تحلیل و بررسی نشده و کارکنان واقعی این صنف هنوز  با مشکل کمبود سوخت مواجه‌اند.

این راننده خود مالک خروج بارهای خارج از نوبت در برخی از پایانه‌ها، بومی‌گرایی در آنها و عدم وجود عدالت در توزیع بار را از دیگر مشکلاتی دانست که رانندگان هنوز با آن مواجه‌اند.

سمنانی تامین لاستیک کامیون را نیز نیاز مبرم فعالان این صنف ذکر کرد که با توجه به افزایش قیمت ارز تامین آن با مشکل مواجه شده و گفت که با وجود قول توزیع لاستیک هنوز لاستیکی توزیع نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.