| کد خبر: 168940 |

◄ ادعای نقص در زیرساخت طرح ترافیک صحت ندارد

در پی انتشار مطلبی به نقل از یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران مبنی‌بر وجود اشکال در دوربین‌های محدوده طرح ترافیک مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت کنترل ترافیک تهران با انتشار بیانیه‌ای این ادعا را تکذیب کرد.

تین نیوز

در پی انتشار مطلبی به نقل از یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران مبنی‌بر وجود اشکال در دوربین‌های محدوده طرح ترافیک مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت کنترل ترافیک تهران با انتشار بیانیه‌ای این ادعا را تکذیب کرد.

به گزارش تین‌نیوز این بیانیه به شرح زیر است:

مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت کنترل ترافیک تهران ضمن تکذیب مطالب منتشرشده در رسانه‌ها به نقل از یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران مبنی‌بر وجود اشکال در دوربین‌های محدوده طرح ترافیک، به اطلاع می‌رساند که از زمان آغاز اجرای طرح ترافیک به شیوه جدید، علاوه بر دوربین‌های ورودی محدوده طرح که تا پایان سال گذشته ورود همه خودروها به این محدوده را ثبت می‌کردند، تمامی معابر خروجی محدوده طرح ترافیک نیز زیرپوشش دوربین‌های قبلی و دوربین‌های جدید نصب‌شده هستند.

در ابتدای سال و پیش از آغاز طرح جدید ترافیک عملکرد تمامی دوربین‌ها ازلحاظ صحت و دقت مورد تائید قرارگرفته و درحال‌حاضر ۲۷۸ دوربین مستقر در ۲۱۹ معبر ورودی و خروجی روزانه بیش از یک‌میلیون تردد خودرو در شهر تهران را ثبت می‌کنند.

با توجه به موارد فوق ادعای وجود اشکال در سیستم کنترل دوربینی محدوده طرح ترافیک صحت ندارد و ضروری است شهروندان محترم عبور و مرور خود در محدوده مرکزی شهر را طبق مقررات و ضوابط، با ثبت‌نام در سامانه «تهران من»، شارژ و اخذ مجوز انجام دهند و از توجه به اظهارات غیررسمی و ناصحیح پرهیز کنند. بدیهی است در غیر این صورت، اطلاعات تردد غیرمجاز خودروها برای اعمال قانون و صدور جریمه به پلیس راهور ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است در طرح ترافیک سال ۱۳۹۷ هزینه تردد برای عموم شهروندان کاهش‌یافته اما درصورت تردد غیرمجاز خودرو، علاوه بر بدهی عوارض، جریمه ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک هم به‌حساب خودرو منظور خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.