| کد خبر: 168933 |

◄ بارانداز آستارا-آستارا نیازمند تکمیل زیرساخت‌ها

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا از آغاز فعالیت گمرک در بارانداز آستارا-آستارا در هفته گذشته خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا از آغاز فعالیت گمرک در بارانداز آستارا-آستارا در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، رسول امیدی گفت: عمده فعالیت این گمرک  معطوف به صدور رویه‌های گمرکی برای صادرات کالا است که توسط نیروی انسانی اجام می‌شود.

او به عدم فراهم شدن زیرساخت‌های انجام رویه‌های گمرکی کالاهای وارادتی و ترانزیتی از سوی شرکت راه‌آهن اشاره کرد و گفت: در حال حاضرصدور رویه‌های گمرکی برای صادرات کالا توسط هشت نفر درحال‌انجام است که پس از ایجاد چارت سازمانی برای گمرک ریلی، قطعا تعداد نیروهای موردنیاز گمرک در بارانداز ریلی افزایش می‌یابد.

نماینده شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: در سه ماه گذشته سه‌هزار و 465 تن کالا در بارانداز ریلی آستارا-آستارا کالا با 51 واگن قطار باری جابه‌جاشده است.

پرویز سلطانی گفت: در این مدت 35 هزار و 884 تن کالا نظیر ام.دی.اف، غلات و تخته در قالب 590 واگن قطاری باری از کشورهای جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه وارد بارانداز ریلی آستارا-آستارا شده است.

او با اشاره به اینکه در‌این‌مدت 15 هزار و 714 تن کالای تولید داخل اعم‌از سنگ کلینکر، سیمان، کاشی و سرامیک در قالب 253 واگن قطاری باری به خارج از کشور صادر شده است گفت: مقصد این میزان کالای صادرشده به کشورهای جمهوری آذربایجان، فدراسیون روسیه، گرجستان و قرقیزستان است.

فاز نخست راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا هفت فروردین‌ماه سال جاری با حضور مدیران راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در بارانداز ریلی آستارا-آستارا مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا روابط اقتصادی بین دو کشور بیش‌ازپیش تقویت شود.   

فرایند صادرات، واردات و ترانزیت کالا درحال‌حاضر از طریق خط ریلی آستارا-آستارا به کشورهای جمهوری آذربایجان، فدراسیون روسیه، گرجستان و قرقیزستان در حال انجام بوده و در فازهای بعدی این جابه‌جایی تا اروپای شرقی و هلسینکی فنلاند نیز پیش‌بینی‌شده است.

حدود سه ماه از افتتاح فاز نخست راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا سپری می‌شود که طی‌این‌مدت 590 واگن قطاری باری وارد بارانداز ریلی آستارا-آستارا شده و 253 واگن قطاری باری از این بارانداز به مقصد کشورهای حوزه ققفاز و آسیای میانه خارج‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.