| کد خبر: 168922 |

◄ شکوفایی رشد بارگیری کالاهای غیر نفتی در بندرامام

در پی بارگیری بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع کالاهای غیرنفتی طی سه ماه نخست سال جاری در مجتمع بندری امام، رشد بارگیری این نوع کالا به ۶۳ درصد رسید.

تین نیوز

در پی بارگیری بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع کالاهای غیرنفتی طی سه ماه نخست سال جاری در مجتمع بندری امام، رشد بارگیری این نوع کالا به ۶۳ درصد رسید.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ضمن اعلام این خبر گفت: به دنبال استقبال روزافزون بازرگانان و صاحبان کالا برای صادرات کالاهای خود از مبدا بندرامام، بارگیری گروه‌های کالایی مواد معدنی، غلات، شمش آهن، میلگرد، سیمان فله، کلینگر خاکستری و نگلات ویژه از رشد کم‌سابقه‌ای برخوردار بودند.

ایرج مدیری با اشاره به رویکرد دولت خدمت‌گزار برای تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: گروه‌های کالایی مذکور طی ۸۲ فروند کشتی با بهره‌گیری از زیرساخت‌های مهیا و امکانات و تجهیزات پیشرفته این مجتمع بزرگ بندری به کشورهای مقصد بارگیری و ارسال شدند.

وی گفت: اتصال این بندر به پس‌کرانه‌های وسیع در نیمه غربی کشور، مراکز صنعتی و جمعیتی از طریق بزرگراه و راه‌آهن سراسری موجب شده که بهره‌گیری از این بندر بزرگ تجاری برای صادرات کالا بیش‌ازپیش موردتوجه صاحبان کالا و بازرگانان قرار بگیرد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام با ظرفیت سالانه ۵۵ میلیون تن و برخورداری از ۱۱۰۴۴ هکتار وسعت، برخورداری از مزیت‌های اتصال به شبکه‌های جاده‌ای و راه‌آهن سراسری و پایانه‌های اختصاصی کالا و تجهیزات پیشرفته و مجهز، بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور است که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی ایفا می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.