| کد خبر: 168918 |

همایش دوسالانه سد و تونل، در نیمه نخست مهرماه برگزار می‌شود

ارتقا و بهبود روش های بهره برداری و نگهداری از زیرساخت‌های موجود و تاریخی، مدیریت مخازن و توسعه پایدار (رسوب مخزن، حفظ ظرفیت مفید، تاثیر اقلیم، کیفیت آب و وابستگی آب شرب شهرها به آن)، نقش سدها برای مقابله با تأثیرات تغییر اقلیم و استراتژی‌های مناسب، نقش سدها در پایداری منابع آب حوزه های آب ریز (مدیریت توامان و بهم پیوسته عرضه و تقاضا در منابع آب سطحی، زیرزمینی و ذخیره سدها)، برخی از محورهای بخش سد در این همایش است.

تین نیوز
پنجمین همایش دو سالانه سد و تونل، در نیمه نخست مهرماه سال جاری با همکاری انجمن‌های علمی و تحقیقاتی مرتبط در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار خواهد شد.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، همزمان با آغاز اطلاع رسانی در خصوص پنجمین همایش و نمایشگاه سد و تونل ایران و راه اندازی وب سایت این همایش، محورهای اصلی جهت دریافت مقالات از کارشناسان و متخصصان و تمامی علاقمندان این حوزه، اعلام شد. براساس نیازسنجی به عمل آمده از مخاطبان حرفهhی و نخبگان دانشگاهی، «توسعه پایدار و مدیریت به هم پیوسته» به عنوان محور اصلی پنجمین همایش دوسالانه سد و تونل معرفی شده و در سه شاخه سد، تونل و عمومی، در مجموع در 19 موضوع پذیرای مقالات و میزبان نشست‌های مختلف خواهد بود.
 
ایمنی، تحلیل ریسک و آنالیز قابلیت اطمینان، اثرات زیست‌محیطی سدها و اقدامات کاهشی، مروری بر تجربیات مترو سازی در کلان‌شهرها، مباحث ایمنی در تونل‌های ترافیکی و مترو و آینده ظرفیت‌های پیمانکاری و مشاوره، برخی از عناوین محورهای این همایش در سه بخش عمومی، سد و تونل است.
 
ظرفیت و توانمندی داخلی صنعت سد و تونل کشور طی سال‌های اخیر در زمینه‌های گوناگون رشد چشمگیری داشته و پروژه‌های متعددی به دست متخصصان و کارشناسان خبره داخلی در حال مطالعه، ساخت و بهره‌برداری است. پروژه‌هایی که برخی از آن‌ها سند افتخار ملی و قابل قیاس با استانداردهای بین‌المللی بوده و می‌تواند راهگشای توسعه مناسبات و تعمیق مراودات میان دست اندرکاران داخلی و خارجی این صنعت باشد. لذا در سالی که بر «حمایت از کالای داخلی» تاکید شده است، توجه به ظرفیت های موجود و بومی از مسیر یک برنامه‌ریزی هدفمند و منسجم و با حمایت و همکاری متقابل هر دو بخش خصوصی و دولتی، بیش از پیش ضرورت می‌یابد.  

با در نظر گرفتن چنین شرایطی، حلقه واسطی لازم است که زمینه تبادل نظر و انتقال دانش و تجارب فعالان صنعت سد و تونل در سطح  ملی و بین‌المللی را فراهم سازد. بر همین اساس «پنجمین همایش سد و تونل ایران» در مهرماه سال 1397 با همکاری انجمن‌های علمی و تحقیقاتی مرتبط در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تهران برگزار می‌‌شود.

این همایش براساس تجربه‌های بدست آمده از برگزاری چهار دوره قبلی که حاصل کسب نظر اساتید و مشاوره و همفکری با انجمن‌های علمی و تحقیقاتی و فعالان صنعت سد و تونل ایران است، محورهای کاربردی و موضوعات روز صنعت را در دستور کار خود دارد و همزمان، بزرگترین نمایشگاه داخلی سد و تونل کشور، برای معرفی آخرین دستاوردهای این صنعت برگزار خواهد شد.

محورهای بخش سد

توسعه پایدار و مدیریت به هم پیوسته

ارتقا و بهبود روش های بهره برداری و نگهداری از زیرساخت‌های موجود و تاریخی،  مدیریت مخازن و توسعه پایدار (رسوب مخزن، حفظ ظرفیت مفید، تاثیر اقلیم، کیفیت آب و وابستگی آب شرب شهرها به آن)، نقش سدها برای مقابله با تأثیرات تغییر اقلیم و استراتژی‌های مناسب، نقش سدها در پایداری منابع آب حوزه های آب ریز (مدیریت توامان و بهم پیوسته عرضه و تقاضا در منابع آب سطحی، زیرزمینی و ذخیره سدها)، برخی از محورهای بخش سد در این همایش است.

 پیادهسازی بازار آب با رویکرد ارزش اقتصادی و ذاتی آب در حوضه های آبریز،  مهندسی دوباره در پروژه های سدسازی و کاربردهای سدهای بلااستفاده، رهاسازی و برچیدن آن ها، ایمنی، تحلیل ریسک و آنالیز قابلیت اطمینان، اثرات زیست‌محیطی سدها و اقدامات کاهشی، سدهای بتنی، بتن غلتکی با مصالح سیمانی، سدهای پسماند و چالش‌های انتقال آب بین حوضه‌ای از دیگر محورهای همایش تونل و سد است که به آنها پرداخته خواهد شد.

محورهای بخش تونل

•    طراحی شهری و کاربرد فضاهای زیرزمینی، طرح های جامع زیرزمینی کلانشهرها

•    مروری بر تجربیات متروسازی در کلان‌شهرها

•    مباحث ایمنی در تونل های ترافیکی و مترو

•    عملیات بهره‌برداری، پایش، تعمیر، نگهداری و نوسازی تونل‌ها

•    چالش‌های تونل‌های بلند انتقال آب

•    فناوری‌های نوین حفاری تونل‌ها

 

محورهای عمومی همایش تونل و سد

•    آینده ظرفیت‌های پیمانکاری و مشاوره

•    تامین منابع مالی

نظر به اهمیت تحقیقات، تجربه‌ها و نظرات اساتید، انجمن‌های علمی و تحقیقاتی و فعالان صنعت سد و تونل در توسعه و پیشرفت دانش و تخصص، اخذ فناوری‌های پیشرفته و به کارگیری مصالح و روش‌های نوین طراحی و اجرا در این صنعت، دبیرخانه «پنجمین همایش و نمایشگاه سد و تونل ایران» چون سال‌های قبل، از فعالان این حوزه دعوت می کند تا با ارایه مقالات تالیفی خود، از امکان حضور رایگان در این دوره بهره‌مند گردند. در خصوص مقالاتی که به صورت شفاهی پذیرفته می‌شوند، هزینه شرکت در همایش برای نفر ارایه دهنده رایگان بوده و از مابقی نفرات با 50درصد تخفیف ثبت نام خواهد شد.

ثبت نام برای شخص ارایه دهنده مقالاتی که به صورت پوستری پذیرفته می‌شوند، با 50 درصد تخفیف انجام شده و مابقی نفرات به صورت آزاد (هزینه 300هزار تومان+مالیات) می توانند ثبت نام  کنند.

 
تمدید مهلت ارسال چکیده مقالات

با توجه به استقبال پژوهشگران، اساتید و دانشجویان حوزه سد و تونل کشور، مهلت ارسال چکیده مقالات، تا ده تیرماه 97 تمدید گردید.

مقالات در دو مرحله داوری خواهند شد :

1. ابتدا چکیده مقالات جهت داوری به کمیته علمی ارسال و پس از پذیرش چکیده، جهت ارسال اصل مقالات با نویسندگان مقالات تماس گرفته خواهد شد.

2. پس از داوری اصل مقالات، نتیجه پذیرش نهایی یا عدم پذیرش به نویسندگان محترم اعلام می گردد.

تمامی مراحل بالا از طریق پنل تخصیص داده شده به هر نویسنده، قابل پیگیری  خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.