| کد خبر: 168870 |

۷۰ شرکت مسافربری به مسافران تابستانی خدمت‌رسانی می‌کنند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۷۰ شرکت حمل و نقل عمومی در استان کرمانشاه آماده خدمت‌رسانی به مسافران تابستانی هستند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۷۰ شرکت حمل و نقل عمومی در استان کرمانشاه آماده خدمت‌رسانی به مسافران تابستانی هستند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، بهمن خسروانی اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل تابستان و موج نخست سفرهای تابستانی در دو بخش حمل و نقل مسافر و ایمن‌سازی جاده‌ها اقدامات لازم توسط این اداره کل انجام شده و برای میزبانی و جابه‌جایی مسافران آمادگی کامل وجود دارد.

وی تعداد ناوگان عمومی فعال در استان را 210 دستگاه اتوبوس، 985 دستگاه مینی‌بوس و 787 دستگاه خودرو سواری و تعداد شرکت‌های فعال در این حوزه را 70 شرکت اعلام و عنوان کرد: از این تعداد 33 شرکت در بخش حمل و نقل اتوبوس، 27 شرکت در حمل و نقل مینی‌بوس و 10 شرکت در بخش سواری فعالیت دارند.

خسروانی به اقداماتی همچون بررسی و سرکشی بر وضعیت مجتمع‌ها، رستوران‌ها و نمازخانه‌های بین‌راهی و آماده‌سازی و تجهیز پاسگاه‌های پلیس راه اشاره کرد و گفت: 27 باب مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی آماده خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای هستند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش مدیر فنی بر سلامت سفر افزود: با توجه به اینکه شرکت‌های مسافربری مجاز به صدور صورت وضعیت برای وسایل نقلیه فاقد گواهی معتبر نیستند، مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری مکلف هستند با مراجعه به مراکز معاینه فنی و طی مراحل لازم نسبت به دریافت گواهی مربوطه اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: سلامت جسمی و روحی رانندگان در انجام سفرهای بین‌‌شهری و تأثیر آن در کاهش مخاطرات جاده‌ای امری ضروری است.

وی افزود: به منظور حصول اطمینان از سلامت رانندگان حرفه‌ای و در راستای تأمین و ارتقای ایمنی سفرهای بین‌شهری انجام معاینات مربوطه و دریافت تأییدیه سلامت از سوی مراکز طب‌کار توسط رانندگان امری مهم و لازم است و اعتبار کارت سلامت برای رانندگان تا سن 40 سال دو سال و برای رانندگان بالای 40 سال یک سال است.

خسروانی گفت: لکه‌گیری جاده‌ها، تجهیز محورها به تابلوهای هشداردهنده، اطلاع‌رسانی ترافیکی، نصب و مرمت چراغ‌های چشمک‌زن، رنگ‌آمیزی، خط‌مشی و بهسازی و مرمت روشنایی حاشیه راه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده بخش راهداری این مجموعه در راستای ایمن‌سازی راه‌ها و تسهیل سفر است.

وی افزود: مسافران و کاربران جاده‌ای می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی شرکت‌ها، رانندگان یا مشکلات موجود در جاده‌ها این اداره کل را از طریق ارسال پیام به سامانه 3000143، تلفن گویای 38222446 یا مراجعه حضوری به دفتر نمایندگی اداره کل در پایانه شهید کاویانی مطلع و شکایات، انتقادات یا پیشنهادات خود را مطرح و پیگیری کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.