| کد خبر: 168852 |

◄ کاهش مسافت، زمان و هزینه مزیت کریدور چین-قزاقستان-ایران

مزیت اصلی کریدور چین-قزاقستان-ایران، کاهش مسافت، زمان و هزینه است. موضوع دیگری که با راه‌اندازی این کریدور مدنظر قرارگرفته، صادرات کالا به اروپا است. بندر کاسپین به‌عنوان یکی از نقاط اصلی در این مسیر تعریف‌شده است.

تین نیوز

با آغاز به کار کریدور چین-قزاقستان-ایران امکان ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالا فراهم می‌شود. رضا مسرور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اعلام این خبر گفت: مزیت اصلی این کریدور، کاهش مسافت، زمان و هزینه است. موضوع دیگری که با راه‌اندازی این کریدور مدنظر قرارگرفته، صادرات کالا به اروپا است. بندر کاسپین به‌عنوان یکی از نقاط اصلی در این مسیر تعریف‌شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ارتباط با راه‌اندازی کریدور چین-قزاقستان-ایران با ورود اولین محموله به بندر کاسپین، اظهار کرد: درحال حاضر ۸۵ درصد مسیر کالاهای کشور چین به سمت اروپا است و این حجم کالا از کانال سوئز عبور می‌کند؛ بنابراین چینی‌ها تصمیم گرفته‌اند این سهم ۸۵ درصدی را کاهش دهند و از مسیرهای دیگری کالاهای خود را به اروپا منتقل کنند.

مسرور افزود: یکی از مسیرهای طراحی شد برای کشور چین در این راستا کریدور چین-قزاقستان-ایران است و پس از برنامه‌ریزی سه‌ساله ایران و چین و امضای تفاهم‌نامه مربوطه جهت تحقق آن، اولین محموله از مسیر کریدور یادشده وارد بندر کاسپین شد.

او همچنین با تأکید بر لزوم همکاری هرچه بیشتر سازمان بنادر و دریانوردی، منطقه آزاد و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به‌منظور افزایش ظرفیت بار در دریای خزر، خاطرنشان کرد: باید مسیرهای جدید دیگری برای ورود بار به کشور تعریف شود و بدین ترتیب حجم بار در دریای خزر افزایش پیدا می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.