| کد خبر: 168827 |

◄ عربستان: تحریم هوایی قطر همچنان ادامه دارد

عربستان اعلام کرده است همچنان مرزهای هوایی خود را به روی پروازهای قطری خواهد بست.

تین نیوز

عربستان اعلام کرده است همچنان مرزهای هوایی خود را به روی پروازهای قطری خواهد بست.

به گزارش تین‌نیوز، اوایل خردادماه سال جاری بود که در پی تنش میان چهار کشوری عربی (عربستان، مصر، بحرین، امارات) با قطر این چهار کشور حوزه خلیج‌فارس و شمال آفریقا اعلام کرده‌اند آسمان خود را بر روی هواپیماهای متعلق به شرکت‌های هواپیمایی قطر به‌خصوص قطر «ایرویز» به‌عنوان شرکت حامل پرچم این کشور مسدود خواهند کرد.

این موضوع بدان معنا بود که دیگر هواپیماهای قطری که در گذشته ابتدا وارد حریم هوایی عربستان و سپس مصر می‌شدند با اجرای این تحریم باید مسیر هوایی خود را تغییر بدهند. به همین دلیل استفاده از حریم هوایی ایران و عراق برای پروازهای قطری تنها گزینه‌هایپیش‌روی این کشور بود.

اما عراق با توجه مشکلات سیاسی و ناامنی‌هایی که در این کشور وجود داشت برای پروازهای قطری گزینه مناسبی نبود و پس از این موضوع پروازهای قطری به آسمان ایران منتقل شد.

اما اخیرا یک رسانه عربستانی اعلام کرده است بر اساس حق حاکمیتی خود و در چارچوب قوانین بین‌المللی حریم هوایی‌شان همچنان به روی پرواز هواپیماهای قطری بسته می‌ماند.

بر اساس این گزارش؛ در پی مناقشات قطر با کشورهای عربی فرصت خوبی نصیب صنعت هوایی ایران شد و آمار عبور پروازهای قطر از مرزهای هوایی ایران بیش از گذشته افزایش پیدا کرد. اما بعد از آرام شدن فضای عراق و بهبود امنیت هوایی این کشور و ارائه پیشنهادها و تخفیف‌های مناسب، بخشی از پروازهای قطر را به‌سوی آسمان عراق گسیل داده شدند.  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.