| کد خبر: 168651 |

◄ تصمیم جدید دولت برای کاهش نرخ ارز

دولت در تازه‌ترین تصمیم ارزی خود، خریدوفروش توافقی ارز حاصل از صادرات میان صادرکنندگان و واردکنندگان را در صرافی‌ها پذیرفت.

تین نیوز

دولت در تازه‌ترین تصمیم ارزی خود، خریدوفروش توافقی ارز حاصل از صادرات میان صادرکنندگان و واردکنندگان را در صرافی‌ها پذیرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، یک مقام مسئول در نظام بانکی گفت: تیم اقتصادی دولت توانستند رئیس‌جمهور را برای خریدوفروش توافقی ارز میان صادرکننده و واردکننده  قانع کنند.

این مقام مسئول گفت: صبح روز گذشته تیم اقتصادی دولت بالاخره توانست رئیس‌جمهور را قانع کند که نرخ معاملاتی دلار برای صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات آن‌ها از شمول خریدوفروش در سامانه نیما خارج است همان ۴۲۰۰ تومان باشد و در مقابل، اظهارنامه صادراتی ارزش پیدا کند.

بر این اساس، این تصمیم موردتوافق با رئیس‌جمهور در جلسه دیروز قرارگرفته و البته ممکن است دولت برخی ضوابط را برای کنترل نرخ در نظر گیرد.

او در ادامه گفت: البته برای تصمیم‌گیری نهایی تیم اقتصادی قرار شده بود جلسه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور برگزار کنند که برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که این جلسه در ساعات منتهی به شب گذشته برگزارشده است.

 او گفت: اتخاذ این تصمیم می‌تواند منجر به تخلیه بخشی از حباب بازار ارز شود و البته نیازهای خرد مردم هم پاسخ داده شود.

او تأکید کرد: گفته می‌شود که سقفی هم برای ارزش اظهارنامه‌های صادراتی در نظر گرفته‌شده که با احتساب نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی، نرخ نهایی این ارز فاصله زیادی با نرخ دولتی دلار نداشته باشد.

این مقام اگاه افزود: مدت‌ها بود تیم اقتصادی دولت به دنبال برقراری چنین شرایطی در معاملات ارزی کشور بود اما رئیس‌جمهور بنا بر دلایلی خواستار در نظر گرفتن تنها یک نرخ و آن‌هم ۴۲۰۰ تومان به ازای هر دلار شده بود و همین موضوع پذیرش طرح تیم اقتصادی که مورد تائید فعالان اقتصادی هم بود را برای حدود یک ماهی به تعویق انداخت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.