| کد خبر: 168646 |

◄ دریانوردی و تکریم دریانورد، ضرورت اجتناب ناپذیر

دریانوردی و تکریم دریانورد، ضرورت اجتناب ناپذیر دنیای امروز است.

تین نیوز

مدیر بنادر غرب هرمزگان با ارسال پیامی ۲۵ ژوئن مصادف ۴ تیرماه (روز جهانی دریانورد) را به تمام دریانوردان جهان، به ویژه دریانوردان خستگی ناپذیر ایرانی تبریک گفت.

به گزارش تین نیوز و به نقل از روابط عمومی در متن پیام کاپیتان قاسم عسکری نسب، چنین آمده است: بدون تردید دریانوردان انسان های وارسته، لایق، دلسوز، متخصص و کارآزموده ای هستند که با تکیه بر تخصص و تجربه و تبحر مفهوم والای انسان دوستی و خدمت رسانی به مردم را سرلوحه فعالیت های خویش قرار می دهند.

زمانی که صحبت از دریانوردان عزیز میهن اسلامی به میان می آید، خاطرات جان فشانی ها و دلاوری های آنان در مدت هشت سال دفاع مقدس و هشت سال تحریم های ناجوانمردانه تکرار می شود که در مقابل دشمنان این مرزوبوم نقش آفرینی کردند و اجازه ندادند تا خدمت رسانی به مردم با کوچک ترین وقفه ای مواجه شود.

درواقع چنین روزی تجلیل و تکریم از بزرگ مردانی است که با عزم و اراده، تلاش های صادقانه تعهد کاری بهترین سال های جوانی را در اندوختن دانش، تخصص، بالندگی و پویایی ناوگان ملی سپری می کنند تا چرخ های ناوگان ملی یک لحظه با تأخیر مواجه نشود.

اگر امروز به داشتن ناوگانی توانمند به خود می بالیم، بدون شک این مهم به پاس همت بلند کسانی است که با شب زنده داری و مایه گذاشتن از جان و دوری از خانواده، گل واژه ایثار و گذشت را بر تارک تاریخ دریانوردی حک کرده اند.

در حال حاضر بیش از یک و نیم میلیون نفر دریانورد در سراسر جهان فعالیت می کنند و باوجود این که با خطرات مختلفی مواجه هستند با ازخودگذشتگی و فداکاری، سخت ترین شرایط را تحمل می کنند تا با به گردش درآوردن چرخه اقتصاد دریایی، خدمات ارزنده ای به جامعه جهانی عرضه نمایند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دریانورد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، فرارسیدن «روز جهانی دریانورد» را به کلیه تلاشگران عرصه دریانوردی به ویژه همکاران عزیزم در بنادر سراسر کشور و خانواده های محترم آنان صمیمانه تبریک گفته سربلندی و توفیق روزافزون همگان را از درگاه ایزد منان آرزومندم.

 و همچنین مدیر کل بنادرودریانوردی استان مازندران،  با صدور پیامی فرارسیدن چهارم تیرماه«روز جهانی دریانورد» را به کلیه تلاشگران عرصه دریانوردی تبریک گفت.

محمدتقی انزان پور در این پیام آورده است: بر اساس تصمیم کشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی ،روز چهارم تیرماه هر سال به عنوان «روز دریانورد» تعیین و نام گذاری شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.