| کد خبر: 168642 |

◄ فشار نهایی تعرفه‌ها به مصرف‌کننده منتقل می‌شود

نامتوازن بودن تعرفه‌ها و غیررقابتی بودن آن‌ها در بنادر کشور یکی از معضلات حمل‌ونقلی کشور است که فشار نهایی تعرفه‌ها را مصرف‌کننده متحمل خواهد شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حفظ و تقویت ناوگان ملی در زمان بحران‌ را  الزامی دانست و به تشریح برخی مشکلات پرداخت.

به گزارش خبرنگار مانا، علی‌اکبر غنجی در دومین همایش بین‌المللی حمل‌ونقل و لجستیک صادراتی گفت: ظرفیت ناوگان ملی به‌گونه‌ای است که در صورت دریافت حمایت لازم می‌تواند سهمی در حمل‌ونقل بین‌المللی و ارزآوری برای کشور را به دنبال داشته باشد.

او گفت:  نامتوازن بودن تعرفه‌ها و غیررقابتی بودن آن‌ها در بنادر کشور یکی از معضلات حمل‌ونقلی کشور است که فشار نهایی تعرفه‌ها را مصرف‌کننده متحمل خواهد شد.

او به مشکلات تأمین سوخت و ارز کشتیرانی اشاره کرد و گفت: ناوگان ملی در زمان بحران‌های ملی بیشترین سهم از حمل‌ونقل کالای موردنیاز کشور را برای عبور از بحران در اختیار می‌گیرد.

غنجی به گران بودن صادرات غیرنفتی با لجستیک داخلی اشاره کرد و گفت: با رفع موانع و ساده‌سازی مقررات، رفع مشکلات سوخت، ارز و... باید تعریف دقیق از حمل‌ونقل استاندارد ارائه شود.

مدیرعامل شرکت حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: پس از برجام ناوگان ملی اثبات کرد توان رقابت در عرصه بین‌المللی را دارد.

او گفت: اگر به‌سرعت  پتانسیل‌های حمل‌ونقل دریایی بالفعل نشود فرصت‌ها و مزیت‌های حمل‌ونقلی کشور در شمال و جنوب در کشورهای همسایه جایگزین از بین می‌رود.

او تأکید کرد: کشتیرانی دریای خزر یکه‌تاز حوزه دریای خزر است، در حوزه حمل‌ونقل ترکیبی، حمل فله، کانتینر و... نیز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فعالیتی موفق دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.