| کد خبر: 168632 |

◄ توسعه گردشگری داخلی ونیازبه ساماندهی تعطیلات

توسعه گردشگری داخلی نیازمند ساماندهی تعطیلات است.

تین نیوز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، گفت: با ساماندهی وضعیت تعطیلات در کشور، به‌ویژه ایجاد تعطیلات زمستانی گام مهمی در توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگری داخلی برداشته خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، فریدون اللهیاری ضمن ارائه گزارش از روند روبه‌رشد ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان اصفهان افزود: بدون شک توسعه گردشگری به‌صورت پایدار نقش مهمی در اقتصاد جوامع محلی در سطح کشور و به‌ویژه استان اصفهان ایفا می‌کند.

وی با اشاره به نهادینه شدن صنعت گردشگری در تمامی مناطق استان اصفهان، عنوان کرد: طی 3 سال اخیر با تلاش‌های به‌عمل‌آمده موفق شدیم تا امر گردشگری را در پهنه استان اصفهان نهادینه‌سازیم، به‌گونه‌ای که هم‌اینک از شهرهای بزرگ گرفته تا روستاهای کوچک بسیاری از شهروندان استان در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، گفت: مدتی است ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور طرحی را در رابطه با ساماندهی و توزیع مناسب تعطیلات در کشور در هیات دولت مطرح کرده که پس‌ازآن جهت تصویب نیاز به حمایت نمایندگان مجلس است، بنابراین با ساماندهی وضعیت تعطیلات در کشور، به‌ویژه ایجاد تعطیلات زمستانی گام مهمی در توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگری داخلی برداشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی در مقابله با تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران، گسترش گردشگری خارجی از یک‌سو و توسعه گردشگری داخلی از سوی دیگر است، بنابراین با برنامه‌ریزی متقن و علمی اگر بتوانیم تعطیلات کشور را با توزیع مناسبی در ایام مختلف سال داشته باشیم، گام مهمی در توسعه کمی و کیفی گردشگری داخلی بر خواهیم داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.