| کد خبر: 168609 |

مطالعه آلودگی دریاها اولویت پژوهشگاه اقیانوس شناسی است

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور گفت: مطالعه آلودگی در حوزه بهداشت و سلامت دریاها اولویت چهار مرکز پژوهشی زیرمجموعه این پژوهشگاه است.

تین نیوز

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور گفت: مطالعه آلودگی در حوزه بهداشت و سلامت دریاها اولویت چهار مرکز پژوهشی زیرمجموعه این پژوهشگاه است.

به گزارش تین‌ینوز به نقل از ایرنا، بهروز ابطحی افزود: در این زمینه موضوع های مرتبط با سلامت انسان ها و بویژه مصرف کنندگان فرآورده های دریایی در دستور کار مراکز پژوهشی زیرمجموعه قرار دارد.

وی بیان کرد: دیگر رویکرد راهبردی مراکژ پژوهشی زیرمجموعه پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور مطالعات شیمی و فیزیک دریا است که با اندازه گیری و تحلیل داده های آن صورت می گیرد.

ابطحی ادامه داد: دستیابی به جایگاه نخست منطقه‌‌ای در اقیانوس‌ شناسی و علوم جوی، ارائه همگانی داده‌‌ها و اطلاعات دریایی، اقیانوسی و جوی مرتبط با سطح طبقه بندی مناسب، پایش و مدل‌ سازی فرایندهای دریایی و اقیانوسی، مطالعه، پیش‌ بینی و هشدار مخاطرات دریایی، اقیانوسی و جوی، توسعه‌‌ آموزش‌های تخصصی و عموم و همکاری‌های ملی، منطقه‌‌ای و بین‌‌المللی از جمله هدف های اصلی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور است.

وی بیان کرد: نتایج ناشی از این تحقیقات در تصمیم گیری های مدیریتی و مهندسی سواحل و مطالعات اقلیمی هواشناسی دریا مورد استفاده قرار می گیرد و برخی نیز در نشریات معتبر علمی به چاپ می رسند.

ابطحی یادآور شد: چهار مرکز پژوهشی زیرمجموعه پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور اکنون با عنوان های مرکز اقیانوس شناسی دریای عمان و اقیانوس هند (چابهار)، مرکز اقیانوس شناسی دریای خزر(در نوشهر)، مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس(بوشهر) و مرکز اقیانوس شناسی مرکز خلیج فارس(بندر عباس) فعالیت می کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.