| کد خبر: 168086 |

◄ رشد چشمگیر صادرات و واردات در بندر امیرآباد

از ابتدای سال جاری تابه‌حال 169 فروند کشتی به بندر امیرآباد وارد و خارج‌شده‌اند. سیاوش رضوانی؛ مدیر بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد با اعلام این خبر افزود: به‌این‌ترتیب ۱۱۴ هزار و ۶۷۱ تن انواع کالا در این بندر بارگیری و به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد.

تین نیوز

از ابتدای سال جاری تابه‌حال 169 فروند کشتی به بندر امیرآباد وارد و خارج‌شده‌اند. سیاوش رضوانی، مدیر بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد با اعلام این خبر افزود: به‌این‌ترتیب ۱۱۴ هزار و ۶۷۱ تن انواع کالا در این بندر بارگیری و به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، رضوانی ادامه داد:  کالاهای ساختمانی، محصولات کشاورزی و دامی، لوازم‌خانگی، مواد نفتی، کود و سموم شیمیایی و ماشین‌آلات عمده کالاهای صادراتی از بندر امیرآباد بوده است.

او افزود: در ۳ ماهه نخست امسال تخلیه و بارگیری انواع کالای تجاری در بندر امیرآباد  با ۶۷ درصد رشد به ۷۸۳ هزار و ۶۷۱  تن رسید. همچنین در این مدت با ورود انواع کالا با رشد ۸۶ درصدی از ۳۳۶ هزار و ۳۸۰ هزار تن در سال گذشته به ۶۲۴ هزار و ۳۹۷ تن در مدت مشابه امسال رسید.

در کنار افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا، بندر امیرآباد فعالیت خود را برای ارتقا گردشگری دریایی آغاز کرد و براین‌اساس اولین جلسه هماهنگی ارگان‌های دریایی و سازمان‌های مرتبط در اجرای طرح گردشگری دریایی تابستان ۹۷ در سواحل تحت پوشش بندر امیرآباد برگزار می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد گفت: طرح گردشگری دریایی تابستان ۹۷ برای اولین بار مشابه طرح گردشگری نوروز خواهد بود. برگزاری جلسات مشترک ارگان‌ها و تشکیل گروه‌های کارشناسی بررسی سواحل و تعیین نقاط پرخطر، انجام بازرسی‌های فنی و ایمنی از شناورهای تفریحی توسط کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی، امکان‌سنجی احداث اسکله‌های تفریحی در محدوده پلاژها و استانداردسازی قایق‌های تفریحی از  اهم اهداف بندر امیرآباد برای گردشگری دریایی در سال جاری است.

او همچنین آمادگی شبانه‌روزی مرکز جستجو و نجات دریایی، آماده‌به‌کاری شناور جستجو و نجات دریایی، ارائه خدمات جستجو و نجات هوایی، استفاده از کد اعلام اضطرار ۱۵۵۰، استفاده از خدمات تشکل‌های مردم‌نهاد و همیاران ناجی، تجهیز قایق‌ها به جلیقه‌های نجات بزرگ‌سال و کودک و همچنین تفکیک و تعیین مسیر تردد قایق‌های تفریحی با استفاده از بویه‌ها را ازجمله موارد انجام‌گرفته توسط سازمان بنادر و دریانوردی جهت ارتقای ایمنی قایق‌های تفریحی برشمرد.

بندر امیرآباد یکی از مؤثرترین بنادر دریای خزر است که سالانه مقادیر زیادی کالا از آن به کشورهای حاشیه این دریا ارسال می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.