| کد خبر: 168044 |

◄ روند کند نوسازی ناوگان تاکسیرانی

روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده به‌دلیل اختلاف مالی میان گمرک و خودروسازان موجب تعلیق این طرح‌شده بود. این طرح مجدداً از ابتدای خرداد با قول مساعد خودروسازان آغاز شد؛ اما روند پیشرفت آن بسیار کند است.

تین نیوز

روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده به‌دلیل اختلاف مالی میان گمرک و خودروسازان موجب تعلیق این طرح‌شده بود. این طرح مجدداً از ابتدای خرداد با قول مساعد خودروسازان آغاز شد؛ اما روند پیشرفت آن بسیار کند است.

مرتضی ضامنی درباره آخرین وضعیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده، اظهارکرد: در کارگروه کاهش آلودگی هوا جلسه‌ای داشتیم که طی آن مقرر شد شرکت خودروساز صدور پیش‌فاکتور را برای حدود چهار هزار نفری که باقی‌مانده بودند، آغاز کند که این فرآیند از هفته گذشته با سرعت آرام آغاز شد و شرکت خودروساز نیز در حال صدور پیش فاکتور برای تاکسی‌های فرسوده باقی‌مانده است.

او بابیان اینکه‌ در این زمینه نیاز به همکاری بیشتری میان ارکان مختلف طرح داریم و امیدواریم که بانک‌ها نیز در این زمینه مساعدت کنند، افزود: از بانک‌های عامل نیز انتظار داریم تسهیلات با نرخ مصوب ۱۸ درصد را برای این امر درنظر بگیرند و در حقیقت هدف ما دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت یا متفاوت از بانک‌ها نیست.

با توجه به تردد بالای خودروهای تاکسی در سطح شهر، عمر مفید این خودروها حدود 5 سال است که درحال‌حاضر تاکسی‌هایی با عمر 10 سال در تهران فرسوده خوانده می‌شوند و در طرح نوسازی قرار می‌گیرند.

افزایش کرایه تاکسی‌ها طبق تورم

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در ادامه صحبت‌هایش به فرآیند افزایش نرخ کرایه تاکسی نیز اشاره کرد و گفت: فرآیند تغییر نرخ کرایه تاکسی به این‌گونه است که طبق قانون شهرداری‌ها و شوراها، سازمان‌های مربوطه موظف‌ می‌شوند در پایان هرسال لایحه افزایش نرخ کرایه را متناسب با نرخ تورم و هزینه‌هایی که قاعدتاً در سال جدید به هر کسب‌وکاری  وارد می‌شود را محاسبه کنند و در قالب لایحه به شورای اسلامی هر شهر بفرستند؛ سپس شورای اسلامی شهر این لایحه را مصوب و پس از تائید نهایی فرمانداری، نرخ مصوب نیز قابلیت اجرایی می‌یابد.

او ادامه داد: افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ در تهران نیز از همین فرآیند تبعیت کرده و نرخ کرایه تاکسی‌ها حدود ۱۲.۵ درصد افزایش داشته است البته این ۱۲.۵ درصد به‌صورت میانگین بوده به‌طوری‌که در برخی خطوط کمتر و در برخی دیگر نیز ممکن است بیشتر باشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، ضامنی با اشاره به اینکه فرایند تغییر نرخ کرایه تاکسی، فرایند تعریف‌شده در قانون است، گفت: هر شهر مقتضیاتی دارد و شهرداری‌ها موظف‌اند براساس آن و همچنین نرخ تورم این پیشنهاد‌ها را آماده کنند و به شورای هر شهر بفرستند و پس از تصویب شورا و تائید فرمانداری قاعدتاً نرخ کرایه افزایش پیدا خواهد کرد. البته این تصمیم‌گیری برعهده مدیریت محلی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.