| کد خبر: 168006 |

◄ شورای رقابت، قیمت‌ خودروهای زیر 45 میلیون را بالا برد

بالاخره روز گذشته شورای رقابت مجوز افزایش قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان را صادر کرد.

تین نیوز

بالاخره روز گذشته شورای رقابت مجوز افزایش قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان را صادر کرد. این افزایش قیمت طیف وسیعی از خودروهای مورد استفاده عامه مردم، یعنی خودروهای طیف پراید، پژو 206 و 405، تندر 90 با آپشن‌های مختلف و حتی MVM110-315 را شامل می‌شود.  

به گفته رضا شیوا، رئیس شورای رقابت، محصولات ایران‌خودرو، سایپا و مدیران خودرو به ترتیب مجوز افزایش متوسط 7/18، 7/01، 5/62 درصدی را دریافت کردند.

به گفته شیوا، خودروسازان می‌توانند از ابتدای تیرماه امسال، مجوزهای داده‌ شده را اعمال و قیمت محصولات خود را مطابق با درصدهای اعلامی افزایش دهند.

تصمیم شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت حداکثر 7/18 درصدی خودروهای داخلی در حالی است که فعالان صنعت خودرو به‌خصوص قطعه‌سازان انتظار داشتند شورا قیمت خودروها را حدود ۲۰ درصد در دو مرحله بالا ببرد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز پیش‌تر به خودروسازان داخلی اجازه داده که قیمت محصولات خود را تا 9/6درصد افزایش دهند و این موضوع، فعالان صنعت خودرو را به موافقت شورای رقابت با افزایش قیمت مورد نظر آنها، امیدوار کرده بود.

خودروسازان و قطعه‌سازان انتظار داشتند شورای رقابت در دو مرحله با افزایش حدوداً ۲۰ درصدی  قیمت خودروها موافقت کند، بدین شکل که در مرحله اول، 9/6 درصد به قیمت‌ها افزوده و به فاصله کوتاهی در مرحله دوم نیز 9/6 درصد دیگر اضافه شود.

یه گزارش تین‌نیوز به نقل از «تسنیم» با توجه به افزایش قیمت ارز و هزینه‌های تولید، خودروسازان و انجمن قطعه‌سازان گفته بودند که درصورت عدم افزایش قیمت موردنظرشان، واحدهای قطعه‌سازی تعطیل خواهند شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.