| کد خبر: 167969 |

◄ استفاده از وگن تراموا در قطار حومه‌ای یزد

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد از اجرای پروژه قطار بین‌شهری در یزد با بهره‌گیری از واگن‌های تراموا، در آینده نزدیک خبر داد.

تین نیوز

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد از اجرای پروژه قطار بین‌شهری در یزد با بهره‌گیری از واگن‌های تراموا، در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، حمید دهقان‌بنادکی ایجاد قطار حومه‌ای را از مهم‌ترین موضوعات شهر یزد برشمرد و گفت: بهره‌گیری از واگن‌های تراموا را یکی از بهترین گزینه‌ها در اجرا و بهره‌وری هر چه‌بهتر از این پروژه است.

او گفت: ریل‌گذاری این طرح بر عهده  شرکت راه‌آهن استان گذاشته‌شده و شهرداری‌های شهرها هم مواردی چون خرید واگن‌ها و احداث ایستگاه‌های آن را دنبال می‌کنند.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد تأکید کرد: اعضای شورای شهر یزد مشغول رایزنی برای خرید واگن‌های لازم از کشورهایی نظیر چین و روسیه هستند.

دهقان‌بنادکی گفت: در صورت امکان و داشتن توجیه اقتصادی، این طرح پس از طی مراحل اداری و قانونی و گرفتن مصوبه‌های موردنیاز، با همکاری راه‌آهن و شهرداری‌های چهار شهر یزد، اردکان، مهریز و میبد، اجرایی شود.

او تأکید کرد: این طرح نیازمند بودجه‌های کلان و به‌تبع آن همکاری گسترده شهرداری‌های شهرهای مجری و سایر نهادهای دخیل در این طرح است.

به گزارش فارس، مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران متعددی از بخش خصوصی در راستای حمایت از این طرح خبر داد و گفت: کارشناسان در حال بررسی شرایط و انتخاب بهترین گزینه در راستای اجرای هرچه بهتر این پروژه و جذب سرمایه‌های لازم هستند.

دهقانی‌بنادکی درباره فوائد این طرح گفت: قطار حومه‌ای ضمن تمرکززدایی در شهرها، سهولت رفت‌وآمد بین‌شهری، کاهش ترافیک، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش ضریب امنیتی سفرهای بین‌شهری، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا برای استان به ارمغان خواهد آورد.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.