| کد خبر: 167966 |

◄ افزایش حمل داخلی باری خراسان رضوی

در سال گذشته، میزان حمل کالا در خراسان رضوی 12 درصد افزایش داشت.

تین نیوز

 رئیس اداره حمل‌ونقل کالای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته، 30 میلیون و 71 هزار و 809 تن کالا حمل شد. همچنین در این مدت 2 میلیون و 189 هزار و 664 سفر بوده که نسبت به سال 95، 11 درصد رشد داشت.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌رضوی، محمدعلی‌خانی مهم‌ترین علل افزایش تناژ را افزایش حمل سنگ‌آهن، سیمان و خاک معدنی عنوان کرد و افزود: برقراری گشت‌های جاده‌ای، شناسایی نقاط فرار بار، ایجاد دفاتر صدور بارنامه در مناطق فاقد شرکت حمل‌ونقل داخلی کالا و اعمال نظارت مستمر در دریافت بارنامه را از عوامل مؤثر در افزایش حمل کالا عنوان کرد.

خانی ازجمله اقدامات شاخص در حوزه حمل‌ونقل داخلی کالای استان را در سال گذشته، بررسی اسناد و مدارک ناوگان ملکی شرکت‌های حمل‌ونقل طبق ضوابط زمان تأسیس، شناسایی مسیرهای فرار بار، ساماندهی دفاتر صدور بارنامه در سطح استان و افزایش 30 درصدی درآمد چهار درصد استان نسبت به مدت مشابه سال قبل عنوان کرد.

وی تشویق به سرمایه‌گذاری و ارتقای تعداد شرکت‌های توانمند استان به 11 شرکت حمل‌ونقل داخلی کالا، انجام منظم و گسترده تعداد 95 گشت به‌اتفاق تشکل‌های صنفی و پلیس‌راه در سطح استان، همچنین ساماندهی حمل‌ونقل محمولات هفت کارخانه سیمان و فولاد استان از طریق انعقاد تفاهم‌نامه و بررسی و اصلاح نرخ‌های کرایه حمل بین انجمن‌ها و کارخانه‌های سیمان را از دیگر اقدامات شاخص در سال گذشته برشمرد.

رئیس اداره حمل‌ونقل کالای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی اظهار داشت: تعداد 230 پرونده مربوط به تخلفات رانندگان حمل‌ونقل کالا در سال گذشته بررسی و منجر به صدور رأی شد و در همین راستا کمیته رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل تشکیل و به همین منظور دفتر ویژه‌ای در پایانه بار شهید خبیری مشهد با حضور مدیر پایانه بار و تشکل‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی کالا بازگشایی شد.

خانی ارتقای دانش و آگاهی فنی و تخصصی مدیران عامل و مدیران شعب شرکت‌های حمل‌ونقل کالا را ازجمله برنامه‌های مهم حوزه خود اعلام کرد و افزود: در سال گذشته، 16 دوره آموزشی برای 463 نفر از مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل و درزمینهٔ آموزش رانندگان حمل‌ونقل هم، 346 دوره آموزشی برای 5704 راننده برگزار شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.