| کد خبر: 167950 |

◄ پیشرفت ۱۶ درصدی عملیات لایروبی در بندر نوشهر

لایروبی بنادر شمالی نقطه قوت عملکرد سازمان بنادر است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: عملیات لایروبی در حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر طی سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد پیشرفت کرده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدتقی انزان‌پور در نشست هم‌اندیشی لایروبی بنادر شمالی افزود: طی سال گذشته به میزان ۲۲۷۶۱۰ مترمکعب لایروبی در حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ از رشد قابل‌توجهی برخوردار بوده است.

 وی با اشاره به لزوم کار مطالعاتی در خصوص انباشت رسوب در بنادر شمالی خاطرنشان کرد: متأسفانه  برداشت بی‌رویه از جنگل و همچنین استقرار کارخانه‌های شن و ماسه درکنار رودخانه‌ها موجب فرسایش خاک و سرازیرشدن حجم زیاد رسوب به دریای خزر و بنادر شمالی می‌شود که نیازمند پیش‌بینی اقدامات اساسی در این زمینه است.

علیرضا خجسته، مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نشست لایروبی بنادر شمالی را نقطه قوت عملکرد سازمان بنادر در سطح بنادر کشور عنوان کرد و افزود: حجم عملیات لایروبی در بنادر شمالی در دو سال اخیر بیش‌از پیش‌بینی‌های صورت گرفته بوده است. این نشان می‌دهد تشریک‌مساعی و تعامل سازنده بین مسئولان و کارکنان بنادر شمالی و شرکت پیمانکار وجود دارد.

حسین چراغی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در خصوص لایروبی بنادر شمالی طی دو سال گذشته، گفت: چالش‌های که در این حوزه وجود دارد باید برطرف شود تا روند لایروبی با سرعت دنبال شود. تأمین ناوگان و تجهیزات موردنیاز لایروبی در بنادر شمالی ضرورت دارد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.