| کد خبر: 167876 |

◄ لنج‌ها روی دست ساحل‌نشین‌ها ماند

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر از مدون نبودن قانون ته‌لنجی گلایه کرد و لزوم ترتیب اثر دادن نظرات نمایندگان ساحل‌نشینان و افراد باتجربه را در تدوین قوانین تشریح کرد.

تین نیوز

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر از مدون نبودن قانون ته‌لنجی گلایه کرد و لزوم ترتیب اثر دادن نظرات نمایندگان ساحل‌نشینان و افراد باتجربه را در تدوین قوانین تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز، سید کمال‌الدین شهریاری گفت: دولت مصوباتی را به تصویب می‌رسانند که عملیاتی و اجرایی نیست و در عمل با مشکل روبه‌رو می‌شویم که درنتیجه دوباره سروصدای ساحل‌نشینیان و لنج‌داران را درمی‌آورد.

او گفت: دولت باید با کسب نظر از افرادی که در این امور دارای تجربه و سابقه هستند مصوباتی را تصویب کند تا هم ازیک‌طرف ضامن حمایت از تولید و اشتغال داخلی باشد و از طرف دیگر معیشت  لنج داران و ساکنین بنادر تأمین شود.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر به نقش کشتی‌ها و شناورهای بزرگ در ترانزیت کالا اشاره کرد گفت: لنج‌ها امروزه در تجارت حمل‌ونقل جایگاه تعریف‌شده‌ای را ندارند و صاحبانشان برای امرارمعاش دچار یک سردرگمی شده‌اند.

شهریاری گفت: در بسیاری از کشورها دولت لنج‌ها را از مردم خریداری کرده و تعاونی‌هایی از صاحبان این لنج‌ها با شناورهای مدرن و بزرگ تشکیل می‌دهند  اما در کشور ما متأسفانه تکلیف لنج‌ها روشن نشده و این لنج‌ها به‌عنوان دارایی و سرمایه لنج‌داران و خانواده‌های بنادر کوچک و ساحل‌نشینان در دستشان است و ناچار به امرارمعاش از طریق همین لنج‌ها هستند.

او گفت: امروزه لنج‌ها از کشورهای حوزه خلیج‌فارس کالاهایی را خریداری و تحت عنوان ته لنجی وارد می‌کنند که با مقررات صادرات و واردات کشور مغایرت دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در ادامه گفت: دولت و دستگاه‌های اجرایی این عمل لنج‌داران را تحت عنوان قاچاق رسمی، زیان به تولید داخلی و همچنین تجارت غیررسمی تلقی و مخالفت این موضوع هستند.

شهریاری گفت: از سوی دیگر لنج‌داران چاره دیگری برای امرارمعاش خود ندارند تا  از سرمایه هنگفتی که به‌صورت لنج در اختیارشان قرار می‌گیرد به‌عنوان یک درآمد داشته باشند.

او گفت: دولت زمانی به مردم اجازه داد تا کالاهایشان را تحت عنوان "ته‌لنجی" بیاورند اما پس از مدتی متوجه شدند که این موضوع به تولید و اشتغال داخلی ضربه می‌زند.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در ادامه گفت: در برخی زمان‌ها دولت دوباره آمد و جلوی این اقدام را 100 درصدی گرفت به‌طوری‌که این لنج ها دیگر اجازه تردد نداشته و صاحبان این لنج‌ها دوباره ازنظر معیشت در مضیقه و مشکل قرار گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز، شهریاری گفت: متأسفانه این موضوع دور باطلی شده است و ما بارها از دولت درخواست کردیم تا این موضوع را اصلاح کند.

او گفت: دولت مصوباتی را پشت درب‌های بسته تصویب می‌کند و درنتیجه حقوق  ساحل‌نشینان  را به‌درستی نتوانستند شناسایی و تشخیص دهند تا برای مردم بتوانند با وضع مقررات حافظ منافع ملی، تولید داخلی و اشتغال و تأمین‌کننده معیشت صاحبان این شناورها، لنج‌داران و صاحبان بنادر شود.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.