| کد خبر: 167865 |

◄ رونمایی از سامانه بازار کار داخل شهرداری تهران

در حال حاضر نیرو‌های آموزش دیده و تربیت شده‌ و متخصص در کشور به فعالیت مشغول هستند و باید این امکان فراهم شود که از نیرو‌های انسانی جوان‌تر، و باانگیزه‌تر نیز در تمامی بخش‌ها استفاده شود .

تین نیوز

مراسم رونمایی از سامانه بازار کار داخل شهرداری تهران و افتتاح سامانه جامع منابع انسانی با حضور مدیرعامل شرکت وحد اتوبوسرانی شهر تهران، پیمان سنندجی، رئیس شورای شهر تهران، محسن هاشمی رفسنجانی، ابراهیم شیخ معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران و مسئولان بخش‌های مختلف شهرداری و اصحاب رسانه، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این که، از امروز شاهد آغاز فعالیت سامانه بازار کار داخل شهرداری تهران هستیم، اظهار کرد: سامانه بازار کار داخل شهرداری تهران و افتتاح سامانه جامع منابع انسانی شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران سامانه‌ای است که به تعبیری ویترین سرمایه اصلی شهرداری یا همان نیروی انسانی است.

محسن هاشمی‌رفسنجانی در ادامه سخنان خود در این مراسم، افزود: نیرو‌های آموزش دیده در این بخش از تحصیلات و آموزش خوبی برخوردار هستند و در طول جنگ تحمیلی، کشور را از مشکلات عبور دادند. در حال حاضر نیرو‌های آموزش دیده و تربیت شده‌ و متخصص در کشور به فعالیت مشغول هستند و باید این امکان فراهم شود که از نیرو‌های انسانی جوان‌تر، و باانگیزه‌تر نیز در تمامی بخش‌ها استفاده شود چرا که عدم بکار گیری این نیرو‌ها می‌تواند آسیب‌های زیادی به کشور وارد کند و موجبات نارضایتی، کاهش انگیزه و افسردگی جوانان را فراهم کند.

وی با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی در حوزه منابع انسانی شهرداری تهران نیز، تصریح کرد: در سال1375 که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، کشور ما از نظر منابع انسانی به هیچ وجه آماده نبود و امام خمینی (ره) با تکیه بر نیرو‌های انسانی آن زمان در بعد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که با انقلاب اسلامی همراه بودند، نیرو‌هایی به منابع انسانی ایران وارد کردند که متوسط سن آن‌ها 50سال بود و پس از مدتی نیاز به ورود نیرو‌های جوان در بازار کار احساس شد و با تشکیل اولین دولت در کشور از نیرو‌های انسانی که در رده سنی 20 تا 30 سال قرار داشتند استفاده شد.

هاشمی در بخش دبگری از سخنان خود با بیان این مطلب که «برای تربیت نیرو در کشور هزینه‌های بسیاری می‌شود و عدم استفاده از این افراد بیشترین آسیب را به دستگاه‌های اجرایی وارد می‌کند»، یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر نوعی انسداد مدیریتی در کشور ایجاد شده و مدیران گذشته حاضر نیستند جایگاه خود را به جوانان واگذار کنند و در همین راستا باید تحولی در سیستم منابع انسانی ایجاد شود تا این انسداد مدیریتی لااقل در شهرداری شکسته شود.

به گفته وی، لازم است اولویت‌های جذب نیروی انسانی در کشور تغییر کند و زمینه برای جذب نیرو‌های جوان و متخصص فراهم شود، البته مهم‌تر از این مسئله باید در حوزه انتصابات نیز شفافیت سازی صورت گیرد و قطعا با بهره گیری از سامانه بازار کار داخل شهرداری تهران این مهم تحقق می‌یابد، در زمینه انتصابات باید معیار‌های مهمی چون تجربه، تخصص و عملکرد را مدنظر قرار بگیرد تا شهرداری تهران بتواند با شفاف‌سازی کار خود را در زمینه منابع انسانی به خوبی ادامه دهد.

هاشمی با تشریح وضعیت نیروی انسانی در شهرداری، گفت: در حال حاضر حدود 300 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرداری تهران فعالیت دارند و ضرورت دارد مسئله شفاف‌سازی در مورد پیمانکاران نیز تحقق پیدا کند و باید براساس شایسته سالاری نه بر طبق روابط و با عبور از ضوابط نیروی انسانی کارآمد جذب کرد و لذا امید می‌رود شعار شهر شیشه‌ای که توسط شورای شهر پنجم مطرح شده در تهران محقق شود.

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران نیز در مراسم رونمایی از سامانه بازار کار داخل شهرداری تهران و افتتاح سامانه جامع منابع انسانی شرکت واحد اتوبوسرانی ضمن خوشامدگویی به رئیس شورای شهر و معاون منابع انسانی شهردار تهران، اظهار داشت: حوزه منابع انسانی از حوزه‌هایی است که رسیدگی به آن جزو وظایف همه مدیران است.

وی در ادامه این مراسم با اشاره به تاریخچه منابع انسانی در شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، ابراز داشت: تاریخچه منابع انسانی در شرکت واحد اتوبوسرانی به سال 1372 بازمی‌گردد که با توجه به حجم نیروی انسانی در این شرکت راه‌اندازی شد و 10 سال بعد سیستم کارگری ارتقا یافته در شرکت واحد اتوبوسرانی راه‌اندازی شد و در سال 1391 شناخت و آنالیز عملکرد سیستم به شکل دقیق‌تری انجام شد و این رویه تابه امروز ادامه داشته و امروز ثمره آن، سامانه جامع منابع انسانی در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران است که به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در توضیح این‌که، در حال حاضر حدود 7 هزار و 700 نیرو در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران فعالیت دارند و راه‌اندازی این سامانه در راستای ساماندهی این نیرو‌ها بوده است و به نوعی سامانه مذکور وظیفه حضور و غیاب کارکنان را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: امیدوارم با راه‌اندازی سامانه جامع منابع انسانی در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بتوان رسیدگی‌های لازم را در جهت ساماندهی نیرو‌های انسانی داشته باشیم.

معاون منابع انسانی شهرداری تهران نیز با اشاره به این که، حوزه منابع انسانی به شریک استراتژیک سازمان شهرداری تهران تبدیل شده است، گفت: امروز هزینه‌های اداره شهر در حوزه منابع انسانی تا بیش از  100 میلیارد تومان کاهش یافته است و این دستاورد بزرگی برای مردم شهر تهران است.

ابراهیم شیخ، در ادامه سخنان خود در این مراسم تصریح کرد: سامانه بازار کار داخل شهرداری تهران یکی از اتفاقات بزرگی است که هنوز نمونه آن در کشور وجود ندارد و امروز سامانه‌ای ایجاد شده که هر نوع نیاز داخلی و تقاضا می‌تواند در آن مطرح شود.

وی با بیان این مطلب که «حوزه منابع انسانی شهرداری تهران حوزه‌ای فعال است و نقش پرواکتیو دارد به طوری که به شریک استراتژیک سازمان شهرداری تهران تبدیل شده است»، منابع انسانی همواره در این قبیل امور پیشگام بوده و امید می‌رود به‌زودی منابع انسانی شهرداری تهران به پیشرفته‌ترین منابع انسانی کشور بدل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.