| کد خبر: 167860 |

◄ نشست‌های مستمر کمیسیون عمران برای کاهش تلفات رانندگی

متأسفانه تولید خودرو باکیفیت نازل، وجود جاده‌های غیراستاندارد و همچنین سهل گیری در اعطای گواهینامه‌های رانندگی از عوامل تشدید تلفات جاده‌ای است. محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس، بابیان این مطلب گفت: مرگ سالانه 16 هزار نفر دراثر تصادفات جاده‌ای فاجعه‌بار است.

تین نیوز

متأسفانه تولید خودرو باکیفیت نازل، وجود جاده‌های غیراستاندارد و همچنین سهل‌گیری در اعطای گواهینامه‌های رانندگی از عوامل تشدید تلفات جاده‌ای است.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان این مطلب گفت: مرگ سالانه 16 هزار نفر دراثر تصادفات جاده‌ای فاجعه‌بار است.

او با تأکید براینکه طبق آمارهای اعلام‌شده در هر یک ساعت شاهد فوت یک نفر در جاده‌های کشور هستیم، تصریح کرد: باید بدانیم که سوانح جاده‌ای هزینه‌های سنگین روحی و جسمی بر جامعه تحمیل می‌کند.

برنامه‌ریزی برای کاهش تلفات جاده‌ای در تعطیلات

رضایی بابیان اینکه با توجه به نزدیک شدن تعطیلات تابستانه باید  تدابیر لازم برای کاهش تصادفات جاده‌ای  اتخاذ شود، گفت: تعامل بیش‌ از پیش دولت و مجلس برای پایان دادن به تولید خودروی بی‌کیفیت لازم است زیرا بیش‌ترین نوع تصادفات جاده‌ای با یک نوع خودروی خاص که از نازل‌ترین شرایط کیفی برخوردار است صورت می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به برگزاری نشست‌های مستمر در کمیسیون عمران مجلس در راستای کاهش سوانح جاده‌ای، افزود: در جلساتی که با پلیس راهور داشته‌ایم خواهان افزایش نظارت بر جاده‌ها در ایام تعطیلات پیش رو بودیم تا به‌این‌ترتیب از حجم تصادفات تا حدودی کاسته شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: پیش‌بینی‌های لازم برای سفر ایمن مردم در ایام تعطیلات تابستانه صورت گرفته و  امید است در این بازه زمانی حجم سوانح جاده‌ای کاهش یابد.

به گزارش خانه ملت، او با بیان اینکه باید در رابطه با ارائه گواهینامه‌های رانندگی سخت‌گیری بیشتری صورت بگیرد، تصریح کرد: هر عاملی که به کاهش تصادفات جاده‌ای منجر شود باید مرکز توجه مسئولان باشد.

طبق گزارش سازمان پزشکی قانونی، در سال گذشته 16هزار و 201 نفر در تصادفات رانندگی جان‌ باخته‌اند. این آمار به معنای کشته شدن 1/85 نفر در هر ساعت است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.