| کد خبر: 167814 |

◄ سوخو با آنتونوف و توپولوف قابل‌مقایسه نیست

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تلاش روسیه برای حذف مجوز افک برای فروش سوخو به ایران خبر داد و انعقاد قرارداد خرید را مشروط به اخذ مجوزهای استاندارد و ایمنی از سازمان هواپیمایی اعلام کرد.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تلاش روسیه برای حذف مجوز افک برای فروش سوخو به ایران خبر داد و انعقاد قرارداد خرید را مشروط به اخذ مجوزهای استاندارد و ایمنی از سازمان هواپیمایی اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز، مقصود اسعدی سامانی به لزوم نوسازی ناوگان هوایی و نیاز به مجوز اوفک برای خرید هواپیماهای اروپایی و آمریکایی  تأکید کرد و گفت: یکی از گزینه‌های کاهش عمر ناوگان هوایی کشورمان خرید هواپیماهای سوخو است.

او گفت: این شرکت روسی درصدد کاهش تجهیزات آمریکایی هواپیمای سوخو  و تأمین تجهیزات از سوی شرکت‌های اروپایی است تا برای فروش آن به ایران نیازی به اخذ مجوزهای افک نباشد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به مردم در مورد این هواپیماها اطمینان خاطر داد و گفت: به‌طورقطع هر هواپیمایی که وارد ناوگان کشورمان می‌شود مجوزهای موردنیاز از سوی سازمان هواپیمایی را کسب خواهد کرد.

اسعدی سامانی به قابل قیاس نبودن سوخو با آنتونوف و توپولف‌ اشاره کرد  و گفت: دیگر هواپیماهای روسی همچون ایلیوشین، یاک و توپولوف برنامه‌ای برای عرضه هواپیمای مسافربری میان برد ندارد و دیگر شرکت‌های هواپیمایی چون میتسوبیشی، بمباردیر و.. نیاز به مجوز افک دارند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: تاکنون دو شرکت هواپیمایی تفاهم‌نامه خرید هواپیماهای سوخو 100 را منعقد کردند و سایر ایرلاین‌ها هم به دنبال اجاره این مدل هواپیما هستند.

به گزارش "عصر ایرانیان" بعد از حدود یک سال از امضای قرارداد خرید هواپیماهای بوئینگ مدیران و مقامات تصمیم گیر هواپیمایی آسمان به فکر تأمین نیازهای خود از طریق سایر سازندگان افتاده‌اند.

بمباردیر کانادا و امبرائر برزیل گزینه‌های مناسبی برای ایرلاین‌های ایرانی به نظر می‌رسید اما با توجه به سهم تجهیزات و قطعات آمریکایی در این هواپیماها،‌ وزارت خزانه‌داری این کشور بایستی مجوزهای لازم را برای فروش هواپیما به ایرلاین‌های ایرانی صادر کند، یعنی همان داستانی که قرار بود برای هواپیماهای بوئینگ روی دهد.

در این میان سوخو سوپر جت روسی تنها گزینه‌ای بوده که اعلام کرد با همکاری با اروپا حاضر است قطعات آمریکایی به‌کاررفته خود در هواپیمای خود را به زیر 10 درصد برساند تا بتواند بدون مجوز هیچ کشوری هواپیمای خود را به ایران بفروشد.

هواپیمایی آسمان ابتدای اردیبهشت امسال از امضای تفاهم‌نامه با شرکت سوخو روسیه برای خرید 20 فروند هواپیمای جت سوخو 100 خبر داد.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    از روز اول باید این فکر را میکردند!
    از ارباس ، بوئینگ ، بمباردیه ، امبرائر و ... باید هواپیماهایی را سفارش میدادن که مشتری کمتری داشت و تا الان تحویل گرفته بودن و از همون روز اول دنبال خرید سوخو میبودن!