| کد خبر: 167809 |

◄ اوکراین مشکلات رانندگان جاده‌ای ایرانی را بررسی می‌کند

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از توافق برای حذف عوارض متقابل ترانزیت بین ایران و اکوراین و پیشنهاد پرواز مستقیم بین دو کشور خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از توافق برای حذف عوارض متقابل ترانزیت بین ایران و اکراین و پیشنهاد پرواز مستقیم بین دو کشور خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، مهرداد تقی زاده درباره دیدار با  وزیر زیرساخت و حمل‌ونقل اوکراین در روز دوم نشست عالی وزرای حمل‌ونقل گفت: از طرف ما حذف عوارض متقابل یا وضع تعرفه یکسان برای بهبود ترانزیت به‌منظور کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل مطرح و مورد پذیرش طرف مقابل قرار گرفت.

او گفت: در این دیدار یکسان‌سازی تعرفه‌های حمل برای فورواردرها در طول مسیر ترانزیتی بین ایران و اوکراین، پتانسیل‌ ترانزیت شرق-غرب از طریق ایران و اوکراین مطرح شد.

به گفته معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، وزیر زیرساخت اوکراین تمایل خود را برای  استفاده از پتانسیل مسیر‌های ترانزیتی ایران به‌عنوان مسیر دسترسی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای ترانزیت کالا اعلام کرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت:  وزیر زیرساخت اوکراین نسبت به پیگیری مشکلات رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی قول مساعد داد.

تقی‌زاده به استقبال وزیر زیرساخت اوکراین از  حضور پیمانکاران ایرانی در بازار راه‌سازی و نگهداری جاده‌های این کشور اشاره کرد و گفت: او پیشنهاد برقراری پرواز مستقیم بین شهرهای مختلف ایران و اوکراین را مطرح کرد.

او گفت: در حوزه حمل‌ونقل ریلی در چارچوب همکاری‌های پروتکل جنوب-غرب مذاکراتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قابلیت سرمایه‌گذاری از سوی ایرانیان در طرح‌های توسعه بنادر اوکراین به‌ویژه خرسون، همکاری‌های مشترک برای حمل محمولات نفتی، آمادگی تشکیل اپراتورهای مشترک برای تبادل اطلاعات حمل‌ونقلی و امکان فعالیت فورواردرها ایرانی برای انجام خدمات ترانزیتی با توجه به کاهش ۵۰ درصدی تعرفه‌های بندری اوکراین موردبحث و گفتگو قرار گرفت.

تقی‌زاده گفت:  در دیدار با وزیر زیرساخت اکراین مقرر شد موضوعات مرتبط با حمل‌ونقل بررسی و سپس بسته همکاری‌های حمل‌ونقلی در زمینه‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی، دریایی و ترانزیتی قبل از شروع کمیسیون مشترک اقتصادی آماده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، او همچنین از دعوت شدن وزیر زیرساخت اوکراین برای شرکت در اجلاس وزرای کریدور شمال-جنوب در تهران  خبر داد.

نشست عالی وزرای حمل‌ونقل با موضوع اتصال آسیا به اروپا (high level meeting on the development of freight transport in the connection Europe-Asia ) با میزبانی اکراین برگزار شد که  مهرداد تقی زاده، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان نماینده وزیر راه و شهرسازی ایران حضور یافته و راهکارها و پیشنهادات وزیر راه و شهرسازی را مطرح کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.