| کد خبر: 167793 |

◄ توضیح فرودگاه مهرآباد درباره اعتراض به تاخیر پرواز دبی-تهران

مدیرکل فرودگاه مهرآباد مشکلات به وجود آمده مسافران در پرواز روز شنبه دبی-تهران توسط خلبان و سیستم پروازی این شرکت اعلام کرد و گفت: این پرواز به دلیل عدم سوخت کافی نتوانست در فرودگاه اصفهان بنشیند و خلبان مسئولیت اعتراض مسافران را بر عهده گرفت.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با اشاره به مشکلات به وجود آمده مسافران در پرواز روز شنبه دبی-تهران توسط خلبان و سیستم پروازی این شرکت گفت: این پرواز به دلیل عدم سوخت کافی نتوانست در فرودگاه اصفهان بنشیند و خلبان مسئولیت اعتراض مسافران را بر عهده گرفت.

میرسعید صفی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص دایورت یکی از پروازهای فرودگاه امام به مهرآباد و انتقاد برخی از مسافران در خصوص حبس چندساعته در هواپیما، توضیح داد: سه پرواز فرودگاه بین‌المللی امام روز گذشته به دلیل بدی آب‌وهوا به فرودگاه‌های  آلترناتیو (فرودگاه اصفهان) دایورت شد که یکی از پروازها قبل از رسیدن به فرودگاه امام اعلام کرد که قصد دارد در فرودگاه مهرآباد بنشیند.

وی افزود: فرودگاه امام به خلبان این پرواز اعلام می‌کند که به دلیل اینکه این پرواز خارجی است و نیازمند اخذ مجوز است نمی‌تواند در فرودگاه مهرآباد فرود بیاید و باید به فرودگاه آلترناتیو امام منتقل شود.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با تأکید بر اینکه برای فرود پروازهای خارجی باید مجوزهای لازم از سپاه، گذرنامه و گمرک گرفته شود، خاطرنشان کرد: خلبان این پرواز به فرودگاه امام اعلام می‌کند که به دلیل نداشتن سوخت کافی قادر به نشستن در فرودگاه اصفهان نیست.

او افزود: فرودگاه امام به خلبان گوشزد می‌کند که در صورت  نشستن در  مهرآباد، احتمال تاخیر چند ساعته  و همچنین اعتراض مسافران به این تاخیر وجود دارد که درنهایت خلبان مسئولیت را قبول می‌کند.

صفی‌نیا با بیان اینکه بلافاصله بعد از اعلام در خواست فرود هماهنگی‌های لازم  با حراست، سپاه و نیروهای امنیتی صورت گرفت، عنوان کرد: بعد از اخذ مجوز فرودگاه مهرآباد برای فرود این پرواز، این هواپیما در فرودگاه اقدام به سوخت‌گیری کرد که ظاهراً یک مشکل فنی نیز داشت که مرتفع شد.

وی با بیان اینکه معطلی 4 ساعته مسافران در هواپیما صحت دارد، بیان کرد:  زمانی که یک پرواز خارجی خارج از برنامه خواهان فرود در مهرآباد باشد، باید مجوزهای امنیتی لازم از طرف پدافند، نیروهای امنیتی، گذرنامه و گمرک مجوز امنیتی اخذ شود و درباره این پرواز علاوه بر این مساله مشکلاتی هم از سوی خلبان و سیستم پروازی به وجود آمد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.