| کد خبر: 167765 |

◄ به بهانه سالگرد تولد مخترع موتورهای چهار زمانه + عکس

امروز سالگرد تولد نیکلاس اوگوست اتو مهندسی آلمانی و مخترع موتورهای چهار زمانه است.

تین نیوز

موتورهای چهار زمانه پایه طراحی اکثر وسایل نقلیه هستند. دلیل نام گذاری این موتورها، چهار مرحله کارکرد آن ها شامل مکش، تراکم، کار و تخلیه است. امروز سالگرد تولد نیکلاس اوگوست اتو، مهندس آلمانی و مخترع موتورهای چهار زمانه است.

به گزارش تین نیوز، در موتورهای چهار زمانه ابتدا با باز شدن سوپاپ هوا و پایین رفتن پیستون، مخلوط هوا و سوخت به داخل سیلندر کشیده می شود، سپس با بسته شدن سوپاپ هوا و بالا آمدن پیستون مخلوط سوخت و هوا متراکم می شود، پس از تراکم با عمل احتراق در سیلندر نیرو ایجاد می شود که این نیرو باعث پایین رفتن پیستون و انجام کار می شود و سپس با بالا آمدن پیستون و باز شدن سوپاپ دود، مواد حاصل از احتراق خارج می شود.

نیکلاس اوگوست اتو

نیکلاس اوگوست اتو، مخترع موتورهای چهار زمانه در دهم ژوئن ۱۸۳۲ در هولتس هاوزن آن در هایده در ایالت راینلاند - فالتس در غرب آلمان زاده شد. شهرت او عموماً مرهون فعالیت ها و تلاش هایش در ساخت موتورهای سوخت مدرن است.

او آخرین فرزند از میان شش فرزند خانواده اش بود و در همان سال تولدش پدرش را از دست داد. اتو زمانی که تحصیلات خود را در دوران دبیرستان به پایان رساند به فرانکفورت رفت و در آنجا به عنوان فروشنده مواد غذایی مشغول به کار شد.

اتو برای شرکت های مختلفی کار می کرد و در سراسر آلمان غربی برای فروش قهوه، چای، برنج و شکر سفر می کرد. بااین حال او به کارهای مهندسی به ویژه مسائل مربوط به موتور علاقه مند بود.

اولین موتور درون سوز جهان

او به صورت خودآموخته کار روی موتورها را آغاز کند و در سال ۱۸۶۱ اولین موتور بنزینی خود را ساخت. در ادامه تلاش کرد تا آن را بهبود بخشد و نتیجه آن ساخت اولین موتورهای درون سوز در سال ۱۸۷۶ بود. موتورهای درون سوز یا موتورهای احتراق داخلی موتورهایی هستند که در آنها مخلوط سوخت و اکسیدکننده (هوا یا اکسیژن) در داخل محفظه بسته ای واکنش داده و محترق می شوند. براثر احتراق گازهای داغ با دما و فشار بالا حاصل می شوند و براثر انبساط این گازها قطعات متحرک موتور به حرکت درآمده و کار انجام می دهند.

نیکلاس اوگوست اتو2

دنیای اقتصاد نوشت؛ بعد از آن اتو تلاش کرد انواع مختلفی از موتورهای درون سوز را اختراع کند که نتیجه آن ساخت موتور چهار زمانه (۱۸۷۸) است که متداول ترین نوع موتور در وسایل نقلیه امروزی به شمار می رود و موتور دوزمانه اتو بود. ساخت موتورهای چهار زمانه پیش از اتو نیز مطرح شده بود ولی او توانست به این ایده جامه عمل بپوشاند. نیکلاس اوگوست اتو پس از تلاش های مستمر در این رابطه که تحولی قابل توجه در صنعت و حمل ونقل به وجود آورد در ۲۶ ژانویه ۱۸۹۱ در شهر کلن آلمان از دنیا رفت.

تمام خودروها امروزه از موتورهای چهار زمانه استفاده می کنند و حتی موتورهای دیزل هم برمبنای این موتورها کار می کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.