| کد خبر: 167763 |

◄ «اوبر» سرویس اشتراک دوچرخه‌های برقی راه‌اندازی کرد

اوبر در کشور آلمان دست به ایجاد سرویس اشتراک‌گذاری دوچرخه برقی موسوم به Jump کرده است.

تین نیوز

اوبر به‌عنوان یکی از نوآوران و پیشتازان خدمات حمل‌ونقلی در جهان شناخته می‌شود که پیش‌ازاین تاکسی‌های خودران و سرویس تاکسی‌های پرنده آن معرفی‌شده و مورد استقبال عموم قرارگرفته بود.

حال اوبر در اقدامی جدید، در کشور آلمان درست به ایجاد سرویس اشتراک‌گذاری دوچرخه برقی موسوم به Jump کرده است.

این سرویس روز گذشته در برلین افتتاح شد. در مراسم آغاز به کار این سرویس، دارا خسروشاهی، مدیر اجرایی اوبر در حالی‌که با یکی از دوچرخه‌های برقی قرمزرنگ روی سن آمده بود، اعلام کرد بسیار بد در آلمان شروع کرده‌اند ولی امیدوار است با سرویس جدید جامپ بتوانند روابط را با دولت آلمان بهبود بخشند.

در مراسم افتتاحیه اوبر از سال ۲۰۱۴ به این‌سو با استراتژی تهاجمی وارد اروپا شد که این کار باعث اعتراض سندیکای تاکسی‌داران در این قاره شد و درنتیجه بسیاری از دادگاه‌های محلی علیه اوبر رأی خود را صادر کردند تا جایی که فعالیت اوبر در شهر بزرگی مانند لندن به حالت تعلیق درآمده و در آلمان نیز فقط در مونیخ و برلین سرویس می‌دهد. سرویس به اشتراک‌گذاری دوچرخه برقی در سان‌فرانسیسکو و واشنگتن فعال بوده و قرار است تا پایان سال به‌طور کامل در برلین عملیاتی شده و در سایر شهرهای اروپایی نیز راه‌اندازی شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، افتتاح این سرویس ممکن است موجب کاهش تیرگی روابط بین اوبر و دولت‌های اروپایی شود. اوبر پس از ممنوعیت برخی سرویس‌های آنلاین خود در آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و بلژیک دست به بهبود روابط با دولت‌های اروپایی زده تا شاید روابط تجاری‌اش ترمیم شود. جالب اینجاست که دارا خسروشاهی در حال افتتاح سرویس جدید در برلین بود که بیرون سالن، برخی تاکسی‌داران آلمانی شعار «به خانه‌ات بازگرد» را روی ماشین خود به نشانه اعتراض نصب‌کرده بودند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.