| کد خبر: 167760 |

خانعلی تشریح کرد:

◄ سایه تصمیمات کارشناسی نشده و مصنوعی بر سر حمل‌ونقل

ساختار حمل‌ونقل در ایران تصنعی است و تاز مانی که مصنوعی اداره می‌شود نمی‌توانیم نتیجه واقعی را از هیچ‌گونه تغییر و اصلاحی ببینیم.

تین نیوز

یک فعال حمل و نقلی در بخش بار، گفت: در حالی‌که افزایش قیمت حمل اکنون به 20 درصد رسیده است سؤال اساسی این است که این 20 درصد روی چه قیمتی افزایش دارد؟ این انتخاب به این دلیل است که کار کارشناسی و تخصصی در حمل‌ونقل انجام نمی‌شود و تصمیمات کارشناسی شده نیست.

عبدالله خانعلی رئیس انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز گفت: ساختار حمل‌ونقل در ایران تصنعی است و تا زمانی که مصنوعی اداره می‌شود نمی‌توانیم نتیجه واقعی را از هیچ‌گونه تغییر و اصلاحی ببینیم.

وی با توضیح اینکه مشکل حمل‌ونقل به نحوه مدیریت این بخش از سوی وزارت کار و هم‌چنین وزارت راه و شهرسازی مربوط می‌شود، گفت: وزارت کار پروانه تشکلی را می دهد اما نه از آن حمایت می‌کند و نه آن را به رسمیت می‌شناسد. درعین‌حال وزارت راه و شهرسازی هم فقط کانون‌ها را به رسمیت می‌شناسد و هیچ مشاوره و نشستی با تشکل‌ها ندارد.

این فعال حمل‌ونقلی ادامه داد: در عین‌ حال اعتقاد سازمان راهداری به توافقی بودن نرخ حمل مشکلات ما را بیشتر کرده است و این نگاه حاکی از آن است که حمل‌ونقل در ایران سنتی و حتی به شیوه قبل از دوران انقلاب اداره می‌شود که هم راننده و هم دیگر اجزای حمل‌ونقل را آزار می‌دهد.

او توضیح داد: در حالی‌که افزایش قیمت اکنون به 20 درصد رسیده است؛ سؤال اساسی این است که این 20 درصد روی چه قیمتی افزایش دارد؟ این انتخاب به این دلیل است که کار کارشناسی و تخصصی در حمل‌ونقل انجام نمی‌شود و تصمیمات کارشناسی شده نیست.

خانعلی هم‌چنین از نحوه تشکل کارگروه ویژه حل مشکلات کامیون داران هم گلایه کرد و گفت: پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه که در جلسه با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد وقتی به سازمان راهداری انتقال یافت 180 درجه تغییر کرد و ما به انتخاب گزینشی سازمان راهداری انتقاد داریم.

وی گفت: بر اساس پیشنهاد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از هر کانون 3 نماینده انتخاب می‌شود ما در بخش مسافری و کامیون داران مشکلی نداریم اما مشکل اصلی ما در بخش حمل‌ونقل کالا یعنی بخش کارگری است که نماینده کانون را قبول نداریم و معتقد هستیم این فرد نمی‌تواند به نمایندگی از ما در کانون حضورداشته باشد

خانعلی ادامه داد: انتظار ما این است که سازمان راهداری و وزارت راه نگاه تخصصی تری داشته باشند و با نمایندگان هر صنفی جلسه داشته باشند. صنف حمل‌کننده فرآورده‌های نفتی یا مثلا صنف کامیون های یخچالی هر یک باید نماینده خود را برای مذاکره داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.