| کد خبر: 167725 |

◄ رکورد 3 میلیون نفری ترابری مسافری بنادر قشم

ترابری مسافران در بنادر قشم به مرز ۳ میلیون نفر رسید.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی قشم از ترابری رقمی نزدیک به سه میلیون نفر- سفر در بنادر جزیره عجایب هفتگانه خلیج‌فارس طی دوماهه نخست سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، علی اشتری با تشریح عملکرد دوماهه مجموعه بنادر و دریانوردی قشم، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک‌میلیون و ۲۸۵ هزار و ۷۸ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد که در هم سنجی با سال گذشته ۳,۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از مجموع عملیات جابجایی کالا، یک‌میلیون و ۲۶۰ هزار و ۷۲۸ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۲۴ هزار و ۳۵۰ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص داشت که به ترتیب ۳,۲ و ۳.۷ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

صادرات و واردات ۶۲ هزار تن کالای غیرنفتی

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم از جابجایی حجمی بالغ‌بر ۶۲ هزار تن کالای صادراتی و وارداتی طی دوماهه اخیر، سخن به میان آورد و افزود: ۳۲ هزار و ۴۴۵ هزار تن کالای صادراتی و ۲۹ هزار و۷۵۷ تن محموله‌های وارداتی طی این مدت جابجا شد.

وی اضافه کرد: عمده این محموله‌ها مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون لوازم الکتریکی، لوازم‌یدکی خودرو و مواد معدنی بوده است.

رشد ۲۰ درصدی ترانشیپ کالا

اشتری حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی را یک‌میلیون و ۱۸۶ هزار و ۸۸۰ تن اعلام کرد و گفت: همچنین،۹ هزار و ۲۳۸ تن محموله غیرنفتی نیز طی دوماهه گذشته ترانشیپ شد که در هم سنجی با سال گذشته، رشد ۲۱درصدی داشته است.

ترابری بیش از ۲,۹ میلیون نفر سفر دریایی

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از ترابری ۲ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۹۴۵ نفر سفر طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال ۹۷، در پایانه‌های دریایی تحت نظارت این مجموعه خبر داد.

تخلیه و بارگیری ۱۶۰۰ TEU کانتینر

وی در پایان از تخلیه و بارگیری یک هزار و ۶۰۹ TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه قشم سخن به میان آورد و گفت: خوشبختانه در این بخش از عملیات بندری، شاهد افزایش ۳۶,۷ درصدی بودیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.