| کد خبر: 167657 |

◄ توسعه متروی شهر تبریز مستلزم تسهیلات دولتی است

پیشرفت و توسعه متروی شهری تبریز مستلزم تسهیلات و کمک‌های نقدی دولتی است.

تین نیوز

شهردار تبریز گفت: پیشرفت و توسعه متروی شهری تبریز مستلزم تسهیلات و کمک‌های نقدی دولتی است.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر در خصوص آخرین وضعیت قطار شهری و بررسی موانع دریافت فاینانس خط دوم متروی تبریز اظهار کرد: پروژه‌های کلان‌شهری نیازمند حمایت و همدلی مسئولان استانی است.

وی افزود: متأسفانه در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان موفق به تشکیل جلسه با ایشان نشدیم، بااین‌حال نمایندگان مردم تبریز در مجلس که جایگاه ویژه‌ای در مجلس دارند، می‌توانند در این امر کمک‌های اساسی صورت دهند.

شهردار تبریز بابیان اینکه برخی از کلان‌شهرهای کشور تسهیلات و کمک‌های بلاعوض از دولت دریافت کردند، ادامه داد: متأسفانه تبریز از اعتبارات خاصی که برخی شهرها بهره‌مند هستند، استفاده نکرده که از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود در این راه کمک ویژه‌ای به متروی تبریز انجام دهند.

وی با اشاره به موانع دریافت فاینانس خط دو متروی تبریز اظهار کرد: اگر تعطیلی و وقفه‌ای در احداث خط دوم مترو صورت گیرد، تجهیزات و تأسیسات عملاً فرسوده و غیرقابل استفاده می‌شود.

 شهین باهر در ادامه افزود: این در حالی است که اکنون هزینه سفر مترو برای هر مسافر برابر با ۶۵ هزار تومان است که ما از هر مسافر ۵۰۰ تومان دریافت می‌کنیم بنابراین باید خطوط مترو به‌زودی راه‌اندازی شود تا بتوانیم ضمن درآمدزایی، مردم را از این امکانات بهره‌مند کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود بابیان اینکه شهرداری نماد خدمت‌رسانی به مردم است، اظهار کرد: شهرداری تبریز سه مبادی ورودی شهر را ساماندهی کرده و باند کنترلی جاده‌ها را اصلاح‌کرده است.

وی همچنین ادامه داد: انتظار می‌رود مطالبات دولتی به‌زودی محقق شود تا شهرداری بتوانند انتظارات مردم را برآورده کند.

در این نشست استاندار آذربایجان شرقی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از اعضای شورای شهر تبریز و مسئولان مرتبط استانی حضور داشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.