| کد خبر: 16765 |

تکمیل پروژه های راه و شهرسازی به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

تین نیوز |  وزیرراه وشهرسازی اظهار داشت: براساس قیمت سال 1392 برای تكمیل پروژه های عمرانی حوزه راه وشهرسازی به 120 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. این در حالی است كه در سال گذشته اعتبار تخصیص یافته برای این بخش كمتر از 3000 میلیارد تومان بود. 
به گزارش تین نیوز از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی كه در نشست دانشگاهیان، نمایندگان تشكل های صنفی و حرفه ورزان دردانشگاه شهر كرد سخن می گفت، با بیان است قرارمان دردولت این است كه مطالبمان را صادقانه با مردم در میان بگذاریم تا تصویری واقعی از شرایط داشته باشیم و با كمك همدیگر مشكلات را رفع كنیم؛ تصریح كرد: پروژه ها در حال حاضرزیاد است و تنگناهای مالی جدی استبه طوریكه اعتبارات مورد نیاز متناسب با بودجه مصوب نیست.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بخش عمده ای از منابع ملت ایران توسطقدرت های بزرگ بلوكه شده ا ست ودر اختیار ما نیست كه حل این مشكل نیاز به تدبیر دارد و تجارت منصفانه،داشتن روابط عزت مندانه و شرافتمندانه جزو حقوق مردم است.
وی تاكید كرد: برای حل مشكلات، تدبیر لازم است و با درشت گویی نمی توان كار را پیش برد ضمن اینكه باید به حقوق هسته ای و سایر حقوق ملت از جمله منابع دانش، تكنولوژی، تجارت وغیره دست یابیم.
آخوندی با اشاره به اینكه خواسته های بحق ملت زیاد است اما با تا حدی هم به منابع و امكانات واقعی در اختیار نگاه كنیم، ابراز داشت: استان چهارمحال و بختیاری استانی ویژه است كه در آن بخش عمده آبریز فلات مركزی ایران قرار دارد و از لحاظ جغرافیایی ارتباط دهنده مركز كشور با جنوب است. ضمن اسنكه اصیلترین اقوام ایران در این استان زندگی می كنند و این منطقه از لحاظ منابع مادی، انسانی و سرزمینی مهم است و در عین حال باید قبول داشته باشیم وقبولداریم كه مردم باید از سطح رفاه بیشتری برخوردار باشند.
این عضوهیأت دولت یادآورشد:اگر در مورد توسعه بخواهیم صحبت كنیم اصلی ترین بخش، شكل فعالش شدن خود مردم است و فرض كنیم با فراهم شدن بودجه تمام پرروژه ها در مدت كوتاهی اجراشود اما آیا اتمام پروژه ها موجب توسعه خواهد شد یا اینكه اتفاقات دیگری هم باید رخ دهد.
وی افزود: نكته دیگر كیفیت زندگی مردم و قدرت نگهداری پول، مدیریت، فناوری و علم در استان است كه برای یافتن راهكاری عملیاتی كه متكی بر بودجه دولتی نباشد باید استفاده و از طرح هاییكه متكی بر كارآفرینی و پذیرش ریسك توسط بخش خصوصی است حمایت كنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    جناب آقای وزیر با این مصاحبه، اعداد و ارقام ذکر شده در مصاحبه خبری قبلی رو اصلاح فرمودید. متشکرم

  • سیدمرتضی ناصریان 0 0

    با این وصف یعنی برای اعتبارات چهل سال آتی پروژه کلنگ زده شده است و نباید هیچ پروژه جدیدی کلنگ بخورد ولی همین دیروز طرح اصفهان - اهواز هم وعده داده شد که به فهرست پروژه های نیمه کاره اضافه خواهد شد معضل پروژه های نیمه تمام وزارت راه نیازمند تحولی اساسی و همه جانبه است تا بخش حمل و نقل بتواند رسالت خود را در توسعه پایدار کشور انجام دهد.