| کد خبر: 167638 |

تصادفات جاده‌ای در شمال استان در حال تبدیل به وضعیت بحرانی است

رئیس پلیس راه استان اردبیل از آمار رو به رشد تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی و منتهی به شهرستان پارس‌آباد به ویژه محور سربند-پارس‌آباد در شمال استان خبر داد.

تین نیوز

رئیس پلیس راه استان اردبیل از آمار رو به رشد تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی و منتهی به شهرستان پارس‌آباد به ویژه محور سربند-پارس‌آباد در شمال استان خبر داد.

 
به گزارش تین‌نیوز، سرهنگ سیدحجت فتاحی در جلسه شورای ترافیک استان با حضور مسئولان استانی و همچنین مسئولان شهرستان پارس‌آباد در این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: در شمال استان با رشد تصادفات جاده‌های که اکثرا منجر به فوت می‌شوند، بودیم و هم‌اکنون آمارهای در دست از تصادفات جاده‌ای در شمال استان به ویژه در حوزه استحفاظی شهرستان پارس‌آباد واقعا نگران‌کننده است که باید گفت که این آمار از حالت عادی خارج و در شرف تبدیل به وضعیت بحرانی است.

وی ضمن اشاره به برخی آمارهای در دست از تصادفات جاده‌ای در سطح استان اردبیل طی سالهای گذشته افزود: ما از سال 93 روند کاهش در آمار تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان را داشتیم که در سال 93 تعداد 188 نفر در کل جاده‌های استان فوتی داشتیم که این آمار در سال 94 به 159 نفر، در سال 95 به تعداد 145 نفر و نهایتا در سال 96 به 124 مورد نفر فوتی کاهش یافت.

رئیس پلیس راه استان اردبیل تصریح کرد: در سال 96 از مجموع تعداد نفرات فوتی در تصادفات جاده‌ای استان 4 نفر در محور اردبیل-سراب، 47 نفر فوتی در محور اردبیل-مغان و 26 نفر فوتی در محور سربند- پارس آباد داشتیم که باز هم مجموع متوفی شهرستان پارس‌آباد در سال 96 تعداد 84 نفر بوده که این آمار معادل 68 درصد در سال 96 به تصادفات در پارس آباد اختصاص داشته است.

فتاحی ادامه داد: طی سالهای گذشته به ویژه از سال 94 تا به 97 با کاهش آمار تصادفات جاده‌ای فوتی و جرحی در سطح استان مواجه بودیم که این امر خوشحال‌کننده است اما در نقطه مقابل یعنی در شمال استان در عین ناباوری باید بگوییم که طی این سالها نه تنها آمار تصادفات در محور اردبیل-مغان و سربند- پارس‌آباد کاهش نیافته بلکه شاهد افزایش این آمار در محورهای مواصلاتی مذکور بودیم.

به گزارش جوان آنلاین ، وی بر درخشش استان اردبیل در بحث کاهش پیوسته تصادفات جاده‌ای طی سالهای گذشته در بین سایر استانهای کشور افزود: استان اردبیل در طول 4 سال گذشته جزو استانهای بسیار موفق در بحث کاهش تصافدات جاده‌ای بوده که در سایر استانها متاسفانه طبق آمارهای در دست افزایش تصادفات را داشتیم داشتیم و باید گفت که استان اردبیل جزو معدود استانهایی است که از حالت سینوسی کاهش تصادفات جاده‌ای خارج و به حالت پیوسته وارد شده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.