| کد خبر: 16761 |

خط راه‌آهن اصفهان شهرکرد اهواز ۲ میلیارد دلار سرمایه نیار دارد؛

پیشنهاد جدی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد / دولت بخش خصوصی را تضمین کند

تین نیوز | مطالعات اولیه طرح انجام شده است اما برای بهره‌برداری از خط راه‌آهن اصفهان ـ شهرکرد ـ اهواز ظرف مدت 5 سال باید مطالعات تکمیلی و اجرا همزمان با هم آغاز شود.
 
 مدیر طرح قطارهای حومه‌ای با بیان این مطلب که خط راه‌آهن اصفهان ـ شهرکرد ـ اهواز به 2 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد افزود: چندین تفاهمنامه با بخش خصوصی در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد با ۵ ـ۶ شرکت خصوصی مذاکراتی صورت گرفته است اما هیچ پیشنهاد جدی در این زمینه وجود ندارد همچنین دولت باید مسافر و بار این خط را باراه اندازی طرح های بالادستی این طرح تضمین کند.
 
بهنام عالی آذر، مدیر طرح قطارهای حومه‌ای، با بیان این مطلب که خط راه آهن اصفهان، شهرکرد،    اهواز یکی از محورهای بسیار مهم کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: براساس مطالعات طرح جامعه حمل و نقل کشور این محور در اولویت اجرا قرار گرفته است همچنین این طرح می‌تواند محدوده محور جنوب کشور را سر و سامان دهد.
 
وی افزود: به دلیل اینکه اجرای طرح به سرمایه زیادی نیاز دارد طی این سال‌ها از اولویت دولت قبل خارج شده است.
 
عالی آذر در پاسخ به این سوال که آیا طبق گفته رئیس جمهور این طرح می‌تواند ظرف ۵ سال به بهره برداری برسد گفت: در صورتی که مشکل بودجه‌ای وجود نداشته باشد و دولت بودجه مورد نیاز را به طرح اختصاص دهد امکان راه اندازی فاز اول ظرف مدت گفته شده امکان پذیر است.
 
مدیر طرح قطارهای حومه‌ای با اشاره به پیش شرط بهره‌برداری در زمان مقرر افزود: مطالعات اولیه طرح انجام شده است اما باید مطالعات تکمیلی و اجرا همزمان با هم آغاز شود.
 
وی در پاسخ به اینکه آیا رقم یک میلیارد دلاری که روحانی علام کرده است برای این محور کافی است گفت: نیاز مالی این طرح حدود دو میلیارد دلار است و در صورتی که دولت از لحاظ اعتباری مشکل داشته باشد می‌تواند با مشارکت بخش خصوصی و به صورت (BOT) سرمایه مورد نیاز را تامین کند.
 
عالی آذر با بیان این مطلب که ۵ ـ۶ شرکت خصوصی برای سرمایه گذاری در این طرح مذاکره کرده‌اند افزود: اما تا کنون پیشنهاد جدی مطرح نشده است اما تفاهم نامه‌های مختلفی در وزارت راه و شهرسازی با بخش خصوصی به امضا رسیده است.
 
مدیر طرح قطارهای حومه‌ای با اشاره به اینکه بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این طرح نیاز به تضمین دولت دارد گفت: اگر دولت تمایل به سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد باید بار و مسافر را با تکمیل طرح‌های بالادستی این محور تضمین کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اسکندر 0 0

    کاش توضیح می دادند که شرکتهای داوطلب با چه کسی باید صحبت کنند؟ کاش می گفتند که جدی بودن یک پیشنهاد سرمایه گذاری یعنی چه؟ بعضی شرکتهای داوطلب دو سال است که دوندگی می کنند ولی هنوز هیچ پاسخ روشنی به این سوالات نیافته اند. ایا با این ترتیب می توان سرمایه گذار پییدا کرد؟ ملاک پذیرش پیشنهاد را اعلام کنند و اگر داوطلبی واقعا تطبیق ندارد زود و صریح بگویند چه می خواهند.