| کد خبر: 167575 |

در دیدار سفیر ترکمنستان با معاون وزیر راه مطرح شد؛

افزایش یکجانبه عوارض ناوگان ایرانی در ترکمنستان!

رئیس سازمان راهداری، ضمن انتقاد از افزایش یک جانبه ۵۰ درصدی عوارض جاده ای ناوگان ایرانی در ترکمنستان، از پیشنهاد حذف عوارض جاده ای ترانزیتی بین دو کشور خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری، ضمن انتقاد از افزایش یک جانبه ۵۰ درصدی عوارض جاده ای ناوگان ایرانی در ترکمنستان، از پیشنهاد حذف عوارض جاده ای ترانزیتی بین دو کشور خبر داد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان، اظهار داشت: در پی برگزاری نشست قبلی با حضور وزیر حمل‌ و نقل جاده‌ای ترکمنستان و هیات همراه، در زمینه توسعه مناسبات حمل‌ و نقلی جاده‌ای بین دو کشور و رفع موانع ترانزیتی مذاکره و برای حذف عوارض تردد میان دو کشور در هر زمان اعلام آمادگی شد.

وی افزود: در حال حاضر با افزایش یک جانبه ۵۰ درصدی عوارض از کامیون‌های ایرانی روند همکاری‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیتی ممکن است، رو به کاهش ‌رود و از سفیر ترکمنستان انتظار می‌رود با انتقال این پیام به مقامات و مسئولین حمل‌ونقل ترکمنستان در زمینه کاهش و یا حذف این عوارض تلاش کند چراکه طرف ایرانی با حسن‌نیت و با هدف ارایه تسهیلات بهتر برای ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای دو کشور، عوارض را متقابلا افزایش نداده و کامیون‌های ترکمن عازم بندر عباس ​از پرداخت عوارض معاف هستند.

حسن‌نیا تصریح کرد: در راستای دستیابی به توافق و اعمال رفتار مناسب و متقابل در زمینه دریافت عوارض از ناوگان دو کشور نشست کارشناسی بررسی مسائل و مشکلات موجود می‌بایست هرچه زودتر برگزار شود و مذاکرات با دیدگاه مثبت تداوم پیدا کند. 

بر اساس این گزارش، احمد قربانف، سفیر ترکمنستان ضمن ابراز علاقمندی به توسعه مناسبات و همکاری‌های حمل‌ونقل جاده‌ای بین دو کشور اظهار داشت: ما از طرح پیشنهادهای خوب و گزینه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای با صرفه اقتصادی و تسهیل در روابط ترانزیت میان دو کشور استقبال کرده و انتظار می‌رود با برگزاری نشست‌های کارشناسی، به نتایج خوبی دست یافت. 

منبع: سايت خبری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن رئیسی 0 0

    با سلام:
    بهتره دست از محافظه کاری در برابر کشور ترکمنستان برداشته بشه و برخورد سخت جای محافظه کاری را بگیره.