| کد خبر: 16755 |

توسعه خط ریلی جنوب - شمال کشور مورد تاکید دولت است

تین نیوز | رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: خط ریلی جنوب مورد تاکید دولت قرار دارد چراکه راه اندازی این مسیر و ارتباط جنوب و شمال کشور زمینه ساز اشتغال و درنتیجه بهبود وضعیت اقتصادی است.
، محمد نهاوندیان در سفر یکروزه خود به استان مرکزی و در دیدار با "آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی" نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نگاه ویژه دولت به بخش ناوگان حمل و نقل ریلی اظهار کرد: با مقدماتی که فراهم شده شرکت‌های بزرگ خارجی آماده سرمایه‌گذاری در کشور و در حوزه حمل و نقل ریلی هستند که امیدواریم با توجه به فضای جدید مناسبات چه مناسبات داخلی و چه خارجی، مشکلات خطوط ریلی مرتفع شده و شاهد رشد و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور باشیم.
 
وی افزود: خط ریلی اصفهان-شهرکرد-اهواز در حال حاضر دارای سرمایه‌گذار آماده سرمایه‌گذاری است که امیدواریم به زودی شاهد اجرای این پروژه مهم باشیم.
 
نهاوندیان تصریح کرد: در مسیر کار اجرایی و سرمایه گذاری ها نیازمند حمایت ائمه جمعه هستیم چراکه با حمایت ایشان و ترغیب مردم شاهد حضور مردم در بخش سرمایه‌گذاری و در نتیجه رفع هرچه سریع مشکلات خواهیم بود.
 
رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت آمادگی فضای جامعه برای ورود به حوزه سرمایه گذاری کشور گفت: فضای فکری جامعه را باید آماده کرد تا با عبور از این اندیشه که بودجه های دولتی مرتفع کننده مشکلات است، فضا را آماده و با ایجاد اعتماد در مردم، شاهد سرمایه گذاری عمومی مردم در حوزه های عمرانی کشور باشیم.
 
نهاوندیان افزود: باید کاری کرد تا در حوزه اقتصاد مردم به میدان بیایند چراکه حضور مردم در حوزه های اقتصادی سبب حل مشکل می شود و دولت نیز با برنامه‌ریزی درست و دقیق باید وظایف خود را بخوبی اجرایی کند.
 
وی بر ارتباط استان مرکزی و اراک با همه شهرهای کشور به ویژه شهرهای مرزی به سبب صنعتی بودن استان مرکزی تاکید کرد و گفت: ارتباط اراک نباید تنها با تهران دیده شود بلکه باید مسیرهای مختلف را در آن لحاظ کرد و از سویی فرودگاه اراک باید برای پروازهای بلند دیده شود.
 
نهاوندیان به توسعه بلند مدت برمبنای محوریت استانهای مختلف کشور اشاره کرد و افزود: باید در نقشه توسعه بلند مدت اقتصادی از  تهران محوری و مرکزیت فاصله بگیریم که در طرحهای توسعه‌ای تهران پایتخت اقتصادی صرف قرار نگیرد بلکه باید به فکر جاهای دیگر همچون اراک و استان مرکزی که خود قطب صنعتی کشور است باشیم.
 
وی افزود: خطوط ریلی دارای اهمیت ویژه‌ای است اما با توجه به اهمیت ارتباط استان مرکزی با استانهای مرزی باید برای پرواز اراک به مشهد و شهرهای مرزی برنامه ریزی شود چراکه برای توسعه اقتصادی استان و کشور نیازمند اتصال این کلانشهر به شهرهای مرزی هستیم.
 
نهاوندیان تصریح کرد: توسعه ناوگان ریلی اولویت اصلی و مهم در دولت است و مجموعه دولت برای توسعه راه آهن ساحلی جنوب به طور جدی فکر کرده است چراکه اگر ساحل خلیج را به شمال کشور وصل کنیم علاوه بر تسهیل رفت و آمد شاهد اشتغال و درنتیجه رونق کسلب و کار و رونق اقتصادی هستیم.
 
مردم باید شیرینی نتیجه طرح نظام سلامت را بچشند
 
رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت کشور گفت: اگر قرار باشد که بودجه های مربوط به طرح تحول نظام سلامت مشکلات و بدهی های گذشته را حل کند چیزی عاید مردم نمی شود بلکه برعکس مسئولان اجرایی باید کاری کنند تا طعم شیرین این طرح بزرگ در کشور به کام مردم رسیده و آنها شیرین این حرکت بزرگ دولت را حس کنند.
 
وی افزود: اگر در این مسیر حرکت کردیم و رضایتمندی مردم را با خود همراه کردیم، به مرور راهی نیز برای حل مشکلات گذشته نیز باز می‌شود.
 
نهاوندیان تصریح کرد: پولی که از هدفمندی یارانه‌ها بعنوان صرفه جویی فراهم شده باید در مسیر درست هدایت شود تا مردم احساس رضایت کنند که اگر مردم احساس رضایت نکنند بی شک هیچ تحولی در حوزه های مختلف کشور از جمله تحول در حوزه اقتصاد، سلامت و دیگر حوزه ها را شاهد نیستیم.
 
وی افزود: باید مسیرهای درست رسیدن به اهداف اصلی طرح های اجرایی که همان رضایت عمومی مردم است را مورد توجه قرار دارد و منابعی که به مسیر نادرست رفته را مسدود و در مسیر اصلی و صحیح جاری کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.