| کد خبر: 16754 |

۳۰۰۰ کیلومتر راه در کشور از آغاز سال روکش آسفالت شد / مصرف روزانه ۷۵ هزار تن آسفالت‌ در ۲۰۸ جاده

تین نیوز | رئیس سازمان راهداری به آماده‌سازی جاده‌ها برای دور دوم سفر‌های تابستانی و تکمیل خط‌کشی راه‌ها در نواحی ضروری به طول حدود ۲۰ هزار کیلومتر اشاره کرد و گفت: در ۵ ماه اخیر با 3.5 میلیون تن آسفالت ۳۰۰۰ کیلومتر از جاده‌ها روکش آسفالت و ۵۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی شده است.
 
داود کشاورزیان  با اشاره به آماده‌سازی جاده‌های کشور برای سفر‌های تابستانی، به ‌ترمیم علائم راهنمایی رانندگی و بهسازی جاده‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در ایام‌ ماه مبارک رمضان که میزان سفر و تردد‌ها کاهش یافته بود، در سازمان راهداری با افزایش فعالیت‌ها، تلاش کردیم جاده‌ها برای دور دوم سفر‌های تابستانی آماده شود.
 
وی بیان کرد:‌ علائمی همچون خط‌کشی‌ جاده‌ها دائم به دلیل ترافیک و شرایط جوی نیازمند‌ بهسازی و ترمیم است، همچنین برخی از علائم عمودی نیز نظیر گاردریل‌ها و سایر تابلوهای راهنمایی و رانندگی آسیب دیده نیازمند بازسازی و تعویض هستند، بنابراین این نوع فعالیت راهداری، به صورت مستمر از ابتدای سال در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار داشته است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان که میزان سفرها کمتر شده بود، فرصتی پیش آمد تا اقدامات گسترده‌ای در بخش راهداری نسبت به بهسازی و ترمیم آسفالت راه‌ها که در پی بارش‌های زمستان سال قبل و بهار آسیب دیده بودند، انجام شود.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: بنابراین بهسازی، روکش آسفالت، رفع نقاط پر حادثه و اقدامات راهداری ‌شامل‌ عملیات آماده‌سازی محورها، نصب علایم و تابلوهای عمودی، انجام خط‌کشی‌ها، تعویض و ترمیم گاردریل‌ها و از این قبیل، انجام شد‌ تا در دور دوم سفرهای تابستانی بتوانیم با امکانات بهتری در اختیار مسافران جاده‌ای باشیم.
 
بکارگیری روزانه 75 هزار تن آسفالت‌ برای افزایش کیفیت 208 جاده کشور
 کشاورزیان اضافه کرد: در زمینه ارتقای کیفی راه‌ها، از اوائل اردیبهشت‌ماه برای روکش آسفالت، لکه‌گیری، خط‌کشی، تأمین علائم افقی و سایر اقدامات ضروری جهت ایجاد بستری مناسب و برقراری ترافیکی ایمن و روان برای سفرهای تابستانی اقدام شد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ‌طی همین مدت در  208 محور مواصلاتی اصلی ‌کشور 208 کارگاه آسفالت فعال بوده و روزانه 75 هزار تن آسفالت در راه‌ها استفاده شده است.
   
آسفالت 3000 کیلومتر از راه‌های کشور با بکارگیری 3.5 میلیون تن آسفالت
 کشاورزیان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با 3.5 میلیون تن آسفالت، حدود 3000 کیلومتر از راه‌های کشور ‌روکش آسفالت شده و 500 کیلومتر نیز روکش حفاظتی به اجرا درآمده است.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: تکمیل خط‌کشی راه‌ها در نواحی ضروری به طول 19 هزار و 856 کیلومتر، نصب تابلو ویژه آشکارسازی نقاط پرحادثه در 1100 نقطه، اجرای 2186 شیار لرزاننده، اجرای روشنایی در 106 مقطع‌ و نصب 81 هزار تابلو در مسیرهای متعدد از دیگر اقدامات در این‌باره بود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.