| کد خبر: 167520 |

◄ افزایش قیمت حمل بار فارس نهایی شده است

مدیر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس افزایش 20 درصدی کرایه حمل را ناکافی برشمرد و گفت: جامعه ظرفیت افزایش قیمت بیش از 20 درصد را ندارد.

تین نیوز

مدیر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس افزایش 20 درصدی کرایه حمل را ناکافی برشمرد و گفت: جامعه ظرفیت افزایش قیمت بیش از 20 درصد را ندارد.

به گزارش تین‌نیوز، علیرضا سیاهپور اعتراضات اخیر کامیون‌داران را به‌حق برشمرد و گفت: در جلسه نمایندگان حوزه حمل‌ونقل با وزیر راه و شهرسازی و مسئولان سازمان راهداری مسئولان به این نتیجه رسیدند که این افزایش قیمت‌ها باید اتفاق بیفتد.

او تأکید کرد: هم اکنون افزایش قیمت حمل بار در استان نهایی شده تا کامیون‌داران برای حمل بار ورود کنند.

سیاهپور گفت: در واقع تولیدکنندگان هم باید با افزایش قیمت 20درصدی کرایه کامیون‌ها موافقت کنند تا چرخه حمل‌ونقل بتواند به نتیجه مطلوب برسد.

او درعین‌حال در خصوص میزان مشارکت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تشکل‌ها و انجمن‌های حوزه حمل‌ونقل گفت: این دو بخش کارشان مکمل همدیگر است. راهداری در حوزه نگهداری و بخش حمل‌ونقل نیز در حوزه بهره‌برداری فعال هستند و این تعامل باید برقرار باشد.

مدیر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس ادامه داد: با هماهنگی بخش‌های دخیل در حوزه حمل‌ونقل، ما در روزهای اخیر آرام‌ترین روزها را در طی چند ماه اخیر داشته‌ایم و حتی معترضان منتظر بودند تا روال امور عادی شود تا بتوانند به کار خود ادامه دهند.

او با بیان‌ این‌که روزانه 7 هزار بارنامه به‌طور معمول در سطح استان فارس صادر می‌شود افزود: تقریباً نزدیک به 65 درصد روزهای عادی بارنامه صادر می‌شود.

به گزارش صما، سیاه‌پور گفت: شرکت‌های حمل‌ونقل برای فعالیت به‌عنوان یک شرکت حقوقی، باید حداقل بین 20 تا 50 کامیون داشته باشند تا رانندگان آن‌ها به‌عنوان رانندگان شرکت به کار خود بپردازند و مدیرعامل شرکت از لحاظ قانونی و رفاهی و اقتصادی به کامیون داران زیرمجموعه خود پاسخگو باشد تا از بروز مشکلات در این حوزه جلوگیری شود.

او گفت: تعیین قیمت حمل‌ونقل بر اساس دستورالعمل شورای عالی ترابری که در سال 72 مصوب شده است، با توافق تولیدکننده و شرکت حمل‌ونقل صورت می‌گیرد. اکنون هم این اقدام انجام‌شده و در انجمن‌ها و کانون‌های حمل‌ونقل، قیمت مشخص‌شده و به شرکت‌ها اعلام می‌شود.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.