| کد خبر: 167506 |

◄ مطالبات کامیونداران تعیین تکلیف می‌شود

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور از برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان صنف و نمایندگان دولت برای تصمیم‌گیری درباره مطالبات کامیون داران خبر داد.

تین نیوز

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور از برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان صنف و نمایندگان دولت برای تصمیم‌گیری درباره مطالبات کامیون داران خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، احمد کریمی گفت: صنف با آنچه دولت مصوب می‌کند، مخالف نیست بلکه تقاضای ما این است که در تصمیماتی که برای این صنف و قشر گرفته می‌شود، نظرات و خواسته‌های آن‌ها را هم در نظر بگیرند؛ چرا حتی یک نماینده از صنف در جلسات تصمیم‌ساز دولت حضور ندارد.  

او درخواست‌های این صنف را در مورد نحوه اجرای سامانه سپهتن تشریح کرد: کابین راننده در کامیون حریم خصوصی است و دوربین سپهتن در کابین باید خاموش شود.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران در ادامه گفت: همچنین هزینه نصف این سامانه بر عهده راننده است که چیزی حدود یک‌میلیون و 500 هزار تومان تمام می‌شود که خواسته ما این است که دولت 70 تا 75 درصد این هزینه را بپردازد.

کریمی گفت: هدف از اجرای سامانه سپهتن کنترل رانندگان در میزان تردد و پیمایش است که مدت‌زمان استاندارد سفر و رانندگی را رعایت کرده باشند اما خدمات رفاهی و امنیت در سطح جاده‌ها در حدی نیست که بخواهیم تناسب ساعات استراحت و ساعات رانندگی را رعایت کنیم.

او تأکید کرد: رانندگان در قبال هشت ساعت رانندگی باید 16 ساعت استراحت کنند اما جاده‌ها آن‌قدر امنیت ندارند که در هر نقطه‌ای از جاده راننده بخواهد به استراحت بپردازد. 

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران تبعیض در توزیع بار را یکی از مشکلات در برخی پایانه‌ها اعلام کرد و گفت: کرایه حمل نباید توافقی باشد و باید بر اساس تن- کیلومتر حساب شود.

کریمی محاسبه کرایه بها را پیچیده اما ممکن دانست و گفت: وزیر راه و شهرسازی هم با کلیات طرح تعیین کرایه بها بر اساس تن- کیلومتر موافقت کرده‌اند و در جلسه امروز جزییات طرح بررسی می‌شود.

او در ادامه گفت: میزان هزینه تردد یک دستگاه کامیون از مبدأ تا مقصد باید مشخص شود و سود سرمایه‌گذاری (ارزش ناوگان) به همراه دستمزد راننده به آن اضافه و درنهایت با یک سود مناسب که هنوز نرخ آن تعیین نشده جمع بسته شود.

به گزارش ایلنا، دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران گفت: بنابراین در ابتدا تن بر کیلومتر هزینه‌ها حساب می‌شود و بعدازآن هزینه شاخص‌های متغیر مانند نوع بار، شرایط جوی، شرایط مسیر تردد کامیون، حمل بار از مناطق بارخیر، یک‌سر بار خالی و .. به آن اضافه خواهد شد.

او گفت: در نهایت یک نرخ ثابت برای کرایه بها براساس تن-کیلومتر به دست می‌آید که برای مثال مشخص می‌شود که هزینه تن بر کیلومتر امروز در شرایط جوی مشخص در مسیر مشخص چقدر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.