| کد خبر: 16747 |

جاده های خراسان شمالی با دیواره های نورانی ایمن می شود

تین نیوز | مدیرکل حمل ونقل و پایانه های خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار در کشور طرح ایمنی بخشی جاده های این استان با اجرای پروژه موسوم به دیواره های نورانی عملیاتی می شود.

ˈسعید سبحانیˈ روز پنجشنبه در آستانه 17 مرداد، روز خبرنگار در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی، مرکز خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: این طرح با هدف کاهش تلفات رهگذران پیاده در مسیرهایی که شبانه تردد زیادی دارند، اجرایی می شود.
 
وی اضافه کرد: محور ورودی تفرجگاه باباامان بجنورد و نیز روستای ˈبرجˈ اسفراین به عنوان محورهایی که بیشترین تلفات عابران پیاده بر اثر سوانح رانندگی را دارند پیشنهاد شده که پیش بینی می شود اجرای طرح دیواره نورانی در ˈباباامانˈ بجنورد به اجرا درآید.
 
وی افزود: تفرجگاه باباامان بجنورد در مسیر اصلی بجنورد - مشهد واقع شده که ورودی آن از نقاط پرتردد عابران شبانه است که این نقطه برای نصب سامانه دیواره نورانی مورد تایید کارشناسان سازمان حمل و نقل و پایانه ها قرار گرفته است.
 
سبحانی با بیان اینکه این طرح پیش از این در کشور سوئد اجرا شده بود، افزود: طرح مزبور از سوی این استان به سازمان حمل و نقل پیشنهاد شد که مورد تایید قرار گرفت و در صورت موفقیت در جلوگیری از تلفات عابران، در دیگر استانهای کشور نیز اجرایی می شود.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی توضیح داد: در این طرح سامانه ای در نقاط پرتردد نصب می شود که با عبور عابران پیاده از عرض جاده در شب، با افکندن شعاعی از نور رانندگان عبوری را در جریان قرار می دهد تا از سرعت خود بکاهند.
 
سبحانی اظهارکرد: دیگر پیشنهاد ما برای هشدار به رانندگان برای جلوگیری از برخورد با عابران پیاده در شب، ایجاد سرعت گیرهای هوشمند بود که در صورت عبور عابر از کف جاده بالا آمده و سرعت خودروها را مهار می کند.
 
به گفته وی در این طرح پس از عبور عابر پیاده از عرض جاده، سرعت گیر به طور خودکار پایین رفته و هم سطح جاده می شود.
 
وی اضافه کرد: اکنون سازمان حمل و نقل و راهداری کشور در حال خرید تجهیزات مورد نیاز برای اجرای طرح هوشمندسازی ایمنی جاده ها در این استان در قالب دیواره های نورانی است.
 
به گفته وی استان خراسان شمالی رتبه هفدهم کشور از نظر تلفات عابران پیاده بر اثر سوانح رانندگی را دارد.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان خراسان شمالی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش ایرنا مرکز خراسان شمالی در انعکاس اخبار منطقه، از نزدیک با امر اطلاع رسانی در این رسانه دولتی آشنا شد. ک/3
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.