| کد خبر: 167452 |

آخوندی:

◄ ترمینال سلام فرودگاه امام به زودی افتتاح می‌شود

واقعیت این است که در این شرایط سخت اقتصادی ترجیح ما این بود که مسایل را زمانی وارد صحنه اجتماعی کنیم که کارها برای شروع مقدمات درست طی شده باشند. باید مطمئن می‌شدیم هر ریال از بیت‌المال درست هزینه می‌شود یا در جایگاه خودش هزینه شده است.

تین نیوز

عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در مراسم رونمایی از ایده‌های برتر طراحی ترمینال ایرانشهر عنوان کرد: باید اطمینان حاصل کرد برای انجام امور،  حتی یک ریال از پول ملت که هزینه می‌شود درست و در جایگاه خود هزینه شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عباس آخوندی در آئین رونمایی از ایده‌های برتر پایانه 2.5 میلیارد یورویی ایران‌شهر، اظهار کرد: واقعیت این است که در این شرایط سخت اقتصادی ترجیح ما این بود که مسایل را زمانی وارد صحنه اجتماعی کنیم که کارها برای شروع مقدمات درست طی شده باشند. باید مطمئن می‌شدیم هر ریال از بیت‌المال درست هزینه می‌شود یا در جایگاه خودش هزینه شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که قطعا فرودگاه امام می‌تواند کانونی برای خلق ارزش‌افزوده باشد، اظهار کرد: این مهم در صورتی اتفاق می‌افتد که دولت مقدمات کار را براساس خرد و دانش انجام دهد به‌طور قطع فرودگاه امام می‌تواند به کانون توسعه اقتصاد تبدیل شود.

وی با اشاره به طراحی و استفاده از ایده‌های برتر برای ساخت فرودگاه ترمینال امام افزود: ممکن است امروز مزایای انجام این کارها مشهود نباشد اما در آینده این طرح‌ها نشان می‌دهد که اراده‌ای برای اجرای امور و نحوه اجرای آن و بررسی تمام جوانب وجود داشته است.

آخوندی در بخش دیگری ازسخنان خود، ادامه داد: با کمک مشاوران معتبر می‌توان یک کار در سطح بین‌المللی انجام داد تا بتواند با نمونه‌های خود در سطح بین‌المللی رقابت کند.

وی با بیان این‌که «از نظر اقتصادی و برنامه‌ریزی حمل‌ونقلی برنامه توسعه منسجم و به‌هم پیوسته‌ای اندیشیده شده است»، گفت: این فرودگاه باید بتواند به‌صورت یکپارچه ترمینال‌هایی برای ظرفیت جابه‌جایی صد میلیون مسافر را داشته باشد و باید این ظرفیت را پیدا کند که همزمان با قطار تهران – قم – اصفهان تلفیق شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که این یکپارچگی، ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند، افزود: این فرودگاه باید بتواند نظام حمل‌ونقل تهران را سامان دهد.

وی با اشاره به امکان تجمیع انبارها در فرودگاه امام گفت: در حال حاضر هزار هکتار انبار پراکنده در تهران وجود دارد که هر یک از آنها ترافیک و آلودگی‌هایی برای شهر تهران ایجاد کردند حال اینکه این انبارها می‌تواند در فرودگاه امام تجیمع شوند و فرودگاه امام  را به مرکز لجستیکی تبدیل کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که «فرودگاه‌امام باید به بنادر جنوب و شمال کشور وصل شود»، گفت: فرودگاه امام ظرفیت وصل به بندر را دارد و تبدیل فرودگاه به منطقه آزاد می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کند و نباید فرودگاه امام را به مرکز خرده‌فروشی محدود کنیم.

آخوندی با تاکید بر این‌که تدوین طرح جامع فرودگاه امام بحث ساده‌ای نبود، یادآور شد: امروز سند جامع توسعه فرودگاه امام را در اختیار داریم و این مجموعه می‌تواند به مرکز قلب تپنده تهران تبدیل شود و این اتفاق در حال رخ داده است.

وی تاکید کرد: سال‌های زیادی است که درباره ایران و موقعیت ژئوپلتیکی آن صحبت می‌شود و بر این اعتقاد هستم که ایران پل فیروزه بین شرق و غرب و شمال و جنوب است که باید این نقش آن یک‌بار دیگر بازتعریف شود که قطعاً فرودگاه امام می‌تواند عرشه این پل باشد.

آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که، شعار ما صلح و پیوند دادن تمام مردم با یکدیگر از سرزمین ایران است، افزود: امروز می‌دانیم چه گام‌هایی در راه توسعه فرودگاه امام برداشته شود تا این امکان دچار اسراف نشود. مجموعه ظرفیت‌های ترمینال‌های فرودگاه امام به 100 میلیون نفر می‌رسد که در گام اول با ساخت فاز اول ترمینال ایران‌شهر ظرفیت جابه‌جایی مسافر را به 25 میلیون نفر می‌رسانیم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، مهم این است که ترمینال ایران‌شهر چه تصویری از ایرانیان به مردم جهان ارایه می‌دهد. هر چند روز گله‌های بسیار زیادی از وضعیت موجود گزارش می‌شد که تصویر خوبی به مردم ارایه  نمی‌شود، اما تمام تلاش‌ها و اقدامات وزارت راه و شهرسازی در راستای بهبود این شرایط است. بخشی از آن به مسایل کارکردی و بخش دیگر به فضای خلق شده باز می‌گردد و بر این اعتقاد هستم که باید فضایی خلق شود که یگانه در ایران و نشان‌دهنده ماهیت ایرانی باشد.

آخوندی با اشاره به این که، موضوع دیگر بحث تامین مالی بین‌المللی است که چگونه برای این پروژه‌ها تامین مالی داشته باشیم، گفت: به‌زودی یک ترمینال دیگر به ترمینال فرودگاه امام اضافه می‌شود که ظرفیت آن تقریبا برابر با ظرفیت موجود است. امیدوارم با افتتاح ترمینال سلام از شرمندگی مردم به جهت اینکه ترمینال موجود کفاف ظرفیت مسافران را نمی‌دهد خارج شویم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.